Hilversums bedrijf bouwt Eurovisie Songfestival

Het Hilversumse bedrijf Unbranded (tot gisteren Hollandse Handen geheten) gaat het Eurovisie Songfestival in Wenen vormgeven. Veertig Hilversumse werknemers vertrekken volgend weekend naar Wenen. In de Wiener Stadthalle gaan ze daar weken bouwen aan het hoofdpodium, de backstagefaciliteiten en de commentaarposities.

Unbranded-directeur Gaston van de Poel heeft dat laten weten. Hij is heel blij met deze grote internationale opdracht. ,,We hebben het over 200 miljoen kijkers.’’ Hoeveel geld ermee is gemoeid wil Van de Poel niet zeggen, ’maar het is een serieus bedrag’. ,,Ook gaan we voor diverse landen, zoals Engeland, Zweden en Denemarken, de podia voor hun introductiefilmpjes op het festival verzorgen.’’

De finale van het Eurovisie Songfestival wordt gehouden op 23 mei, de halve finales op 19 en 21 mei. Nederland vaardigt zangeres Trijntje Oosterhuis af naar Wenen.

Op 1 januari nam het management van decor- en interieurbouwbedrijf Hollandse Handen de onderneming op het Hilversumse Mediapark over van moederbedrijf United. Twee dagen eerder hadden Van de Poel en de zijnen daarvoor de vennootschap Unbranded Group opgericht. Die naam, Unbranded, geven ze nu ook aan het creatieve productiebedrijf. Met de verandering van naam willen ze hun internationale ambities onderstrepen: Unbranded wordt buiten Nederland beter begrepen dan Hollandse Handen. Internationale ervaring deed het bedrijf afgelopen twee jaar al op met de bouw van de ’mainstage’ voor de MTV Awards in Glasgow en Amsterdam.

Wil je niks missen van De Gooi- en Eemlander? Like ons dan op Facebook!

Het laatste nieuws