Dutch Media Week: 40.000 bezoekers

Dutch Media Week: 40.000 bezoekers

De Dutch Media Week heeft het recordaantal van ruim 40.000 bezoekers naar Hilversum getrokken.

Een week lang stonden het veranderende medialandschap en de impact van media centraal. Een bomvol, gevarieerder dan ooit, programma voor makers en publiek.

Grote trekker waren de Open Studiodagen, waarbij 35.000 mensen een kijkje in de radio- en televisiestudio’s namen. Bij de eerste Media Summer Night in Beeld en Geluid draaide alles om experimentele presentatievormen, zoals GIF-exposities, VR-films én muziek.

Dj Orpheu the Wizard: „Een geweldige ervaring om het vinyl archief van Beeld en Geluid in te mogen duiken. In de collectie schuilen ontzettend veel bijzondere platen. Veel dingen ontdekt die ik nog niet kende.”

Op het Dutch Media Week Familiefestival vertelden vloggers en influencers als Pip Pellens, Janouk Kelderman, Ismail Ilgun en Nienke de la Rive Box in talks en meet en greets over de manier waarop zij hun leven via social media met hun volgers delen.

Jasonas uit Hilversum (11) vond het leerzaam: ,,Ik vind het echt wel goed dat jullie dit doen, want ik ga nu wel meer nadenken over wat ik op Insta zet.”

De vorige editie van De Dutch Media Week trok ongeveer 35.000 bezoekers.

Wil je niks missen van De Gooi- en Eemlander? Like ons dan op Facebook!

Het laatste nieuws