Keuze aan Nike: ’Geld of de hoodie terug’

Een voorbeeld van een hoodie.© Illustratie Mediahuis

Nancy Ubert

Waarom klantenservice van Nike een jaar nodig had om een hoodie terug te betalen, weten we niet maar we vieren de overwinning.

Anne Claas wil dat haar zoon Noah goed met geld leert omgaan. Daarom krijgt de dertienjarige kleedgeld. In november 2021 (!) bestelt hij een Nike Tech broek via de officiële site van het merk. De bijpassende Hoodie is niet langer voorradig, daarom koopt hij die elders.

De stof van de broek is na de eerste wasbeurt al lelijk. Moeder wil haar zoon ook leren dat je als consument voor je rechten moet durven opkomen en laat hem een klacht indienen. Het nieuwe exemplaar dat wordt bezorgd, heeft echter hetzelfde probleem.

Noah gelooft er niet meer in. Zonder broek heeft hij die hoodie ook niet meer nodig. De klantenservicemedewerker van Nike vraagt om alle kleding tezamen te retourneren. ’Zij handelen het met die andere verkoper af’, wordt er beloofd.

Het geld van de broek staat al snel weer op de bankrekening, maar de 63,99 euro van de hoodie niet. Aangezien het kleedgeld geen miljonair van Noah maakt, probeert hij samen met zijn moeder dat bedrag alsnog terug te krijgen. Vele vruchteloze pogingen later, schrijft Anne Claas ons aan. Ook wij hebben een hele lange adem nodig om de zaak in beweging te krijgen. Of de mail aan de directie doorslaggevend is geweest, weten we niet. Nike zwijgt in alle talen. Maar Noah wordt een paar dagen na onze laatste brief gecompenseerd en daar gaat het om. We moeten lachen dat Nike Consumer Service de woorden ’recente retour’ gebruikt. We zijn immers een jaar verder. Aardig is wel dat Noah een Nike Gift Card met twee keer de waarde van het product (128 euro) krijgt.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.