Kanonnier Tammo ter Hark is de nieuwe directeur van Nederlands Vestingmuseum in Naarden. ’Ervaren manager met technische kennis en een grote historische belangstelling’

Tammo ter Hark.© Foto Nederlands Vestingmuseum

Marjolein Vos
Naarden

Het Nederlands Vestingmuseum heeft per 1 september een nieuwe directeur: Tammo ter Hark volgt Pieter Koudijs op die vijf jaar lang intensief betrokken was bij het management van het museum, waarvan de laatste 2,5 jaar als directeur.

Ter Hark is al sinds 2016 als vrijwilliger aan het museum verbonden en neemt maandelijks deel aan re-enactment optredens van de kanonniers van het museum.Ter Hark was werkzaam als projectleider bij Buurkracht, waar hij gemeenten en buurtinitiatieven ondersteunde bij de realisatie van onder meer energiebesparingsprojecten.

„Met Tammo ter Hark halen we een zeer ervaren manager binnen, met een uitzonderlijke combinatie van technische kennis, verbindend leiderschap en een grote historische belangstelling. Hij kent het museum goed, dat is een groot voordeel”, licht Hidde van Kersen namens het bestuur toe.

Er is de afgelopen jaren veel aandacht besteed aan het aan het professionaliseren van het museum, dat in april 2022 is heropend. Met de herinrichting zijn de kazematten grotendeels in de oorspronkelijke staat teruggebracht. De focus van het museum ligt op de belangrijkste verhalen uit de geschiedenis van Naarden-Vesting, die op de gewelven worden geprojecteerd. In kazemat Y is een nieuwe expositieruimte ingericht met de topstukken van het museum.

Over het Nederlands Vestingmuseum

Het Nederlands Vestingmuseum toont het belang van vestingen en waterlinies in de strijd voor de vrijheid van Nederland. Het museum is gevestigd op een 17e-eeuwse erfgoedlocatie in Bastion Turfpoort in Naarden-Vesting, de best bewaarde vestingstad van Nederland en Unesco Werelderfgoed. Het is onderdeel van de Hollandse Waterlinies. Het Nederlands Vestingmuseum maakt deel uit van het netwerk van Canonmusea.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.