Wel kosten, maar geen gordijn voor de caravan
© Foto Pixabay
Rob Krosschell uit Voorschoten bestelt een speciaal gordijn voor de caravan. Qua maat voldoet het niet. Moet hij opdraaien voor de verzendkosten?
„De combi Rollo van 85 euro die ik heb besteld, blijkt niet leverbaar in de maat die ik had opgegeven en werd bezorgd in omgekeerde afmeting. Ik heb 15 euro voor die verzending betaald. Nu moet ik om mijn aankoopbedrag terug te krijgen volgens de webshop ook voor de retourzending betalen; 30 euro kwijt voor niks.”
Foei, Kampeershop Apeldoorn alias WW-Trading, zo hoort het niet. Als een product ondeugdelijk is, moet de verkoper dit probleem kosteloos oplossen. Herstel, vervanging of geld terug. Ook de verzendkosten komen dan voor rekening van de verkoper. Dit staat sinds kort expliciet in de wet. Dit laten we de kampeershop dus weten. Zelf stuurt Krosschel er nog e-mail achteraan op basis van de voorbeeldbrief voor ontbinding koopovereenkomst die op de site consuwijzer.nl is te vinden.
Helaas reageert Kampeershop Apeldoorn op geen enkele e-mail. Wel zijn inmiddels het aankoopbedrag en alle verzendkosten terugbetaald.
Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!