Zomaar een nieuwe motor na aanschaf tweedehands auto

Ombudsredactie

,,Bij garage Ton de Wit in Oostzaan heb ik een tweedehands auto gekocht’’, mailt Isabel van Beek uit Zaandam. Maar met het oliepeil gaat het niet echt lekker. Eerst al eens een extra controle, toen een keer bijvullen. ,,En een maand later stond de auto stil zonder olie. Er kwam meteen iemand van de garage met een leenauto. De kapotte auto is opgehaald en er is een nieuwe motor ingezet. Service van de zaak, is dat niet geweldig?’’

Display Elektronica

Ralph Mooijekind uit Haarlem is blij met de eigenaar van Display Elektronica in de Lange Herenstraat in zijn woonplaats. Mooijekind komt er eens per jaar, maar koopt er bijna nooit wat. ,,Dat heeft niets te maken met de winkel of het assortiment. Het komt omdat mijn kennis te kort schiet: ik sta gewoon in de verkeerde winkel. Keer op keer weet de eigenaar wel waar ik moet zijn. Hij wijst mij de weg naar talloze andere Haarlemse ondernemers, zonder een stuiver er aan over te houden. Dat verdient een warme douche.’’

Progroen

Nadat het bedrijf Progroen stoep en straat in de Sperwerhof in Schagen heeft ontdaan van onkruid, ziet Willem van Beek dat de achterruit van zijn aldaar geparkeerde auto verbrijzeld is. ,,Waarschijnlijk door een opspringen steentje. Ik meldde dit bij Progroen. Ik kreeg een formulier van de medewerker en kon me melden bij schadebedrijf de Lange, waar het keurig gerepareerd werd. Top. ’’

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.