Familie Dignum valt met hun kookplaatklacht tussen wal en schip

© Foto Getty Images

Zelf noemen Joke en Frans Dignum uit Spierdijk hun situatie ’Een typisch gevalletje van tussen wal en schip’, gemangeld tussen Superkeukens in Hoorn en fornuisbouwer Atag.

Na tien jaar trouwe dienst straalt hun kookplaat zijn laatste warmte uit en kopen ze bij Superkeukens een nieuwe inductiekookplaat. Ze laten hem aansluiten door een installateur, maar na vier weken begint hij te knipperen. Superkeukens verwijst hen naar Atag. Er komt een monteur die oordeelt dat het aan de huisinstallatie ligt. De familie Dignum laat voor de zekerheid alles doormeten, maar er is niks mis. Er komt een andere monteur van Atag. Die constateert dat er sluiting in de kookplaat zelf zit en vervangt deze door een nieuwe. Weken later komt er een rekening van 102,57 euro voor arbeidsloon. Die weigert het echtpaar te betalen, want ’onzinnig’: ze hebben garantie en het probleem was de kookplaat, niet hun huisinstallatie.

Superkeukens belooft contact met Atag op te nemen, maar dat levert niks op. Atag houdt het erop dat een installatiefout aan de nota ten grondslag ligt. ’Eventueel zou u dit bij degene die de kookplaat heeft gemonteerd kunnen reclameren.’ ,,Steeds de schuld bij een ander leggen. De hele gang van zaken hangt me de strot uit”, aldus Frans Dignum. Maar we hebben goed nieuws voor hem. Atag besluit na onze tussenkomst de rekening te schrappen ’omdat de oorzaak van de storing niet eenduidig is gebleken’. Fijn. Ook weer opgelost.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.