Doos met kaas is bij DHL onvindbaar

© Illustratie Pixabay/EduArt

Zoals vaker stuurt mevrouw Groot Hemke uit Midwoud met DHL een pakket naar haar zoon in Portugal.

Er zitten oude tijdschriften in en twee stukken kaas. Als de doos volgens track&trace maar in de loods bij DHL is blijven liggen, doet ze navraag. Dan blijkt de doos ondanks de code onvindbaar. DHL vraagt voor een vergoeding om de rekening van de kaas maar die heeft ze niet meer. Wat nu? We doen navraag bij DHL die het betreurt, nog eens vergeefs gaat zoeken en dan uitlegt dat zoiets gelukkig slechts sporadisch voorkomt. Uit coulance zal DHL haar de 25 euro verzendkosten vergoeden, wat neerkomt op de standaard om bij onverzekerde pakketten die verdwijnen 3,40 euro per kilo te vergoeden.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.