Premium

Nico van den Born uit Naarden krijgt geen reactie van Turkish Airlines op claim kapotte koffer

© Foto Turkish Airlines

Nico van den Born uit Naarden is zwaar gepikeerd. Een vlucht op 3 maart met Turkish Airlines vanuit Istanbul naar Amsterdam krijgt een nare nasmaak als blijkt dat een koffer helemaal gedeukt uit het ruim van het vliegtuig komt.

Een tot twee maal ingediende claim - schriftelijk en per mail - blijft onbeantwoord. Het gaat niet om een wereldbedrag, maar 99 euro voor een nieuwe koffer is ook weer niet niks. De reisverzekering van de familie keert niks uit omdat daar een eigen risico van 110 euro op zit. Van den Born vult daarom allerlei papieren in in de hoop dat Turkish Airlines zijn verantwoordelijkheid neemt. Maar het blijft erg stil aan die kant van de lijn. Als wij het begin juni proberen om een reactie te krijgen lukt dat evenmin. Na zes weken nog steeds geen respons. We besluiten het op te geven. ,,Doodzwijgen is dus de beste oplossing om klanten niet tegemoet te komen. Jammer’’, zegt Van den Born, die zelf voor de derde keer de formulieren op de site van Turkish Airlines invult. Tegen beter weten in?

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.