Meubelzaak Plug in Katwijk laat zien geenszins een dozenschuiver te zijn

Ed Brouwer

We krijgen een voorbeeld van uitmuntende klantenservice toegemaild over Plug meubelen in Katwijk.

Vlak voor kerst 2019 leverde de meubelzaak bij Paul van Houwelingen in Katwijk een mooie hoekzitbank. Maar kreuken in de stof en enkele lelijke naden verminderden de blijdschap. De vakman van Plug deed z’n best het te herstellen, maar nee, het werd hem niet. Van Houwelingen teleurgesteld. „We hadden een bank gekocht bij een gerenommeerd bedrijf en niet een dozenschuiver.” Er werd sportief op zijn ongenoegen gereageerd met de vlotte levering van een nieuwe bank. „Geen enkel boos woord, gewoon controleren, concluderen en handelen. Zo hoort het. Dank!”

De Slaapmaker

Mevrouw G. Klein-Boor uit Huizen laat haar schoonzoon haar lof mailen voor De Slaapmaker in Huizen. Uitgerekend terwijl haar elektrische lattenbodem in de hoogste stand stond, begaf de motor het. Het bed bleek ooit gekocht bij een voorganger van De Slaapmaker. Toch stapte een medewerker meteen op de fiets om te constateren dat de afstandsbediening kapot was. Het verouderde model was niet meer leverbaar. Het bed kreeg hij nog wel recht, maar wat nu? Maar hé, de medewerker snuffelde na terugkeer nog eens goed in het magazijn en vond precies zo’n afstandsbediening, die mevrouw Klein-Boor gratis mocht hebben. „Een uitmuntende service van een prima bedrijf.”

Mulder Optiek Schagen

De pluim van Jos Kaandorp uit ’t Veld is voor Mulder Optiek in Schagen. Na ruim vier weken wachten op de bestelling van oorveren voor de beschadige bril bleek het verzonden type niet te passen. Om weer vier weken te wachten op een nieuwe bestelling te voorkomen, stelde Mulder Optiek voor om een nieuwe bril uit te zoeken waarin de bestaande glazen waren te plaatsen. De extra kosten zouden ze wel regelen met de leverancier. „Klasse opgelost.”

Mediamarkt Alkmaar

Van Piet en Jannie Speerstra uit Alkmaar krijgt Mediamarkt in Alkmaar alle lof. ,,Vanwege een verhuizing hadden we een nieuwe keuken gekocht en wilden daarbij een losse ijskast”, schrijven ze. ,,De keuken werd geplaatst en bij Mediamarkt werd een losse koelkast gekocht. Die zag er keurig uit, alleen vonden we hem niet mooi bij de keuken staan. Met buikpijn terug naar Mediamarkt om de losse koelkast eventueel terug te mogen brengen. Geen probleem! We mochten de koelkast net zo lang gebruiken, tot de nieuwe inbouw(koel)kast geleverd zou worden. Dit heeft (vanwege corona) 88 dagen geduurd. Nog steeds geen probleem, we hadden namelijk 100 dagen omruilgarantie. Heel klantvriendelijk geholpen en geld retour, en de keuken ziet er keurig uit.”

Uw compliment?

Heeft u ook zo’n leuke ervaring? Mail het ons voor vermelding in deze veelgelezen rubriek: ombudsman@mediahuis.nl en vergeet niet uw woonplaats erbij te zetten!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.