Femke Melgers heeft in Carcassonne mooi uitzicht, maar de rioollucht in het appartement is niet te harden

© Illustratie Pixabay/EduArt

Via Booking.com boekt Femke Melgers een appartement voor een nacht in de oude binnenstad van het mooie Franse Carcassonne voor zichzelf, haar dochter en twee zusters.

Via Booking.com boekt Femke Melgers een appartement voor een nacht in de oude binnenstad van het mooie Franse Carcassonne voor zichzelf, haar dochter en twee zusters. Daar aangekomen is er niemand, maar na wat moeite komt iemand de sleutel brengen. Meteen is er discussie: er is geboekt voor twee personen, geen vier! Beslist niet. Dan toch naar binnen, waar een rioolwalm in alle vertrekken hen de adem beneemt. Hier kunnen ze beslist niet overnachten, melden ze Booking.com.

Ze moeten zelf op zoek naar een alternatief. Weer thuis, verzanden ze in een hele discussie met Booking.com die met een ontkennende verhuurder zit en zelf de stank niet kan vaststellen. Van terugbetaling van de 137,56 euro is nauwelijks sprake - ze kan als geste hooguit 15, later 25 euro krijgen - en op het laatst geeft het bedrijf aan de correspondentie te staken. Echt iets voor ons, meent ze en stuurt een envelop met de hele mailwisseling. Dit is niet fair, melden we Booking.com die nu gelukkig wél begrip toont. In een Engels mailtje leest Melgers de volgende dag dat er nog eens naar gekeken is en zij de betaling toch terug krijgt.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Video uitgelicht

    Ombudsman

    Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.