Eye Wish Medemblik geeft Jos Ruiter dure glazen zonder meerprijs

Meekleurende brillenglazen van Jos Ruiter kleuren net iets te veel mee: hij herkent bijna niemand meer

Bij Eye Wish in zijn dorp kocht Jos Ruiter uit Medemblik een nieuwe bril met meekleurende glazen. Hij merkte dat op straat de kleuring zo donker werd, dat hij mensen bijna niet meer herkende. Vanwege corona kon hij pas een paar maanden later in de winkel terecht. Nadat zijn klacht in een lichtbak in de winkel was bevestigd, werd een oplossing bedacht met andere glazen. Die hadden wel een meerprijs van 90 euro per glas, maar na overleg hoefde hij daarvoor toch niets extra te betalen. ,,Dus een groot compliment voor Eye Wish uit Medemblik.”

Expert Breukelen

Van de nieuwe Sebo stofzuiger die José Schoenmakers uit Loenen aan de Vecht kocht bij Expert in Breukelen raakte al snel een rubbertje los die de buis verstopte. Hij moet terug naar de fabriek waar hij ongeveer acht weken heeft gestaan. Expert belde regelmatig met het bedrijf en uiteindelijk kwam er een nieuwe buis, maar die schoof telkens ongewild in. Toen was ze er klaar mee. Van Expert mocht ze een andere stofzuiger uitzoeken en dat werd een Miele. En daar is zij heel tevreden mee.

FC Volendam

De administratie afdeling van FC Volendam krijgt een pluim van Nico Lammers jr. uit Monnickendam. Hij heeft al tien seizoenen twee seizoenkaarten, altijd voor vak BC, rij 3 van de Jaap Bond tribune.

Toen hij begin deze maand via Ticketpoint de seizoenkaarten verlengde, had de computer hem en z’n voetbaalmaat wel in vak BC geplaatst, maar de een op rij drie en de ander op rij negen.

Lammers: ,,Dus dat wilden wij graag wijzigen, maar met Ticketpoint contact opnemen is dan wel een dingetje via chat, WhatsApp, een digitale vragenlijst of voor 60 cent per minuut bellen. Dus toch maar even langs de administratie van de FC Volendam gegaan. De mevrouw daar rgelde dat we ook volgend seizoen naast elkaar kunnen zitten. Zo blijkt maar weer dat de echte mensenwereld het wint van de digitale wereld.”

Garritsen Bodegraven

Emma de Jong uit Alphen aan den Rijn complimenteert Garritsen Klimaattechniek uit Bodegraven.

Acht jaar terug had ze door een ander bedrijf twee airco’s laten aanleggen, maar die koelden al na een paar jaar niet meer optimaal. Omdat ze ook nog eens lekten werd Gerritsen gevraagd ernaar te kijken.

„De monteur constateerde dat de twee units bij de plaatsing niet goed waren aangesloten en daardoor lekten. Reparatie was gelukkig mogelijk en na drie uur was alles goed gelast en aangesloten en dit voor een redelijk tarief. De airco’s zijn nog nooit zo koel geweest. Wij blij en een pluim voor dit bedrijf!”

NS

Ook van Gerrit van Doesburg uit Schagen een schouderklop voor de service in coronatijd van NS.

,,Mijn vrouw en ik hebben allebei een OV-kaart met abonnement bij de NS. Hierin zitten ook zes keuzedagen. Een van de keuzedagen verliep op 12 mei. Ik heb gebeld met de NS, en binnen vijf minuten werd me verteld dat zowel mijn vrouw als ik een voucher zouden krijgen voor de niet-gebruikte keuzedagen.”

Pumbo Zwaag

Boekdrukker Pumbo in Zwaag verdient volgens Cees Baart uit Egmond-Binnen een grote pluim voor de wijze waarop zij een aantal beschadigde boeken kosteloos voor nieuwe nagestuurd hebben. De communicatie hierover verliep probleemloos en werd gekenmerkt door een sportieve en klantvriendelijke bejegening. Zo’n bedrijf verdient een groot compliment!”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail het ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.