Waardebon hondjegezond.nl bij annuleren, dat klopt niet

© Schermafbeelding

Theo den Iseger uit Zuid-Scharwoude koopt voor zijn Golden Retriever een hondenkussen in de webshop hondjegezond.nl.

Zijn hond heeft er echter geen interesse in en Den Iseger stuurt het binnen de 14 dagen bedenktijd terug.

Tot zijn ongenoegen wordt bij het annuleren van de koop 6,95 euro retourkosten ingehouden. Dat klopt volgens hem van geen kant en hij heeft daar inmiddels Kassa, ACM, Fraudehelpdesk en Alberto Stegeman over ingeseind. Zonder resultaat. Zijn in dertig (!) mails verwoorde boosheid is dan ook niet terecht. De webshop rekent geen verzendkosten, maar in de voorwaarden staat duidelijk dat retourkosten voor rekening van de consument zijn. Wat alleen niet deugt, is dat de webshop schrijft dat het aankoopbedrag wordt teruggegeven in de vorm van een waardebon. Klanten horen gewoon netjes hun geld terug te krijgen, zo heeft de wetgever dat geregeld. Hondjegezond kan dat beter maar snel aanpassen.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.