Hilversum Marketing pompt geen geld meer in MediaMile: Tijd voor een realistisch verhaal

Hilversum Marketing pompt geen geld meer in MediaMile: Tijd voor een realistisch verhaal
Een van de vier zuilen van de MediaMile.
© foto Dutch Media Week
Hilversum

Rond de herfstvakantie is de Hilversumse MediaMile weer in werking.

Dat belooft Jeroen Kreijkamp, sinds begin dit jaar directeur van de Stichting Hilversum Marketing. Maar verwacht geen tierelantijnen aan de vier multimediale zuilen op de route tussen station en Mediapark. „We gaan er niet uitgebreid in investeren.”

De MediaMile – ooit bedoeld als een soort hip paradepaardje van Hilversum – staat goeddeels leeg. Dat de vier multimedia-vitrines niet brachten wat er bij de start van werd verwacht was allang duidelijk, maar toen een van de zuilen dit voorjaar aan vandalisme ten prooi viel ging de stekker er helemaal uit. Na een eerdere diefstal uit een van de vitrines werd in mei een beeldje van Loeki de Leeuw vernield.

Het nieuwe verhaal dat Hilversum Marketing met de MediaMile vanaf de herfstvakantie wil vertellen draait om Hilversum en zijn omroephistorie. „Die content moet meer aanpreken, denken we.” Het vertellen van het verhaal blijft grotendeels op dezelfde multimediale manier gebeuren als tot nu toe is gebeurd, aangezien Hilversum Marketing niet van plan is om nog heel veel geld in het project te pompen.

„We hebben onze keuzes gemaakt, en we gaan niet nog heel veel geld in de MediaMile steken”, aldus Kreijkamp. Dat het project is geflopt wil hij niet zeggen, maar de opmerking dat ’het nu tijd wordt voor een realistisch verhaal’ spreekt wat dat betreft boekdelen.

Lees ook: Directeur Hilversum Marketing: We zijn geslaagd als inwoners, bezoekers en bedrijven trots over Hilversum praten en hier graag naar toe komen

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Keuze van de redactie