Premium

Lydia Baloe (36) is als algemeen directeur helemaal op haar plek in het Hilversumse monument Gooiland

1/2
Hilversum

Met haar opleiding commerciële economie/media entertainment management en jarenlange ervaring bij onder meer de Beurs van Berlage in Amsterdam is Lydia Baloe helemaal op haar plek in Gooiland.

De 36-jarige Zaandamse (getrouwd, moeder van een jongen en een meisje) is donderdag aan de slag gegaan als algemeen directeur van de evenementenlocatie annex hotel aan de Emmastraat in Hilversum. Elf jaar werkte ze bij Amsterdam Conference Centre Beurs van Berlage, van horecamanager klom ze er op tot operationeel directeur. „Toen ik een jonge horeca-medewerker ineens met een kinderzitje voorop op de fiets zag aan komen rijden, wist ik dat het tijd werd voor iets anders”, lacht Baloe.

Ze werd projectmanager bij onderwijscateraar Cormet Enjoy The Good Life, een bedrijf dat de concepten voor de kantines van universiteiten in Amsterdam, Wageningen en Delft bedacht en verzorgde. „Dat werk was heel gevarieerd, van het maken van een duurzaamheidsplan tot het testen van een machine en het openen van een nieuwe locatie.”

Maar de evenementenbranche ging toch weer kriebelen, vertelt ze. „En ik miste het werken in een team.” Bij Gooiland zou een functie vrijkomen, hoorde ze in maart van interim operationeel directeur Michiel Poeth. En zo geschiedde. „Ik heb er ontzettend veel zin in! Dit is natuurlijk een prachtlocatie. Het leuke is ook dat het een monumentaal pand is - al heeft dat soms ook nadelen. Maar het is ongekend wat Philip Lamers allemaal voor elkaar heeft gekregen. Ik geloof echt in deze locatie.”

Baloe zal zich met Gooiland nadrukkelijk richten op de zakelijke markt. „Dit is een unieke locatie: in het centrum van de stad, met parkeerfaciliteiten en hotelkamers. En we hebben als monument een verhaal te vertellen.” Haar opgebouwde netwerk kan van pas komen, beaamt ze met een lach. „Een aantal bedrijven hoop ik snel te mogen ontvangen hier.”

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.