Pluimpje voor gemeente Hilversum
Lezer H. te Hilversum was zeer ontstemd. Moest ik eens nagaan: de telefoniste van de gemeente had hem niet willen doorverbinden met een beleidsafdeling. Ze had gezegd dat hij over zijn klachten maar een brief moest sturen. En ze had het gesprek beëindigd.
Die klachten behelsden, begreep ik, onder meer overlopende urinoirs in het centrum en glas op de Neuweg. Volgens een woordvoerder van de gemeente worden zulke praktische klachten in het algemeen telefonisch aangenomen. ,,En dan gaan we er achteraan.'' Met H.'s klachten is dat dus niet gebeurd. Geen idee waarom niet. Misschien een misslag van de telefoniste, misschien waren H. en zij al zo snibbig tegen elkaar dat het er niet meer van kwam. De woordvoerder zegt ook dat het niet erg logisch is iemand die over praktische dingen klaagt, door te verbinden met een beleidsafdeling. Geen speld tussen te krijgen.
Maar nu de crux. Lezer H. fulmineerde dat hij zelf jaren op die beleidsafdeling heeft gewerkt. Nota bene! Wel heel mal dat juist hij niet is doorverbonden, toch? Nee, meent de gemeentelijke woordvoerder, ook zo iemand is 'voor ons gewoon een Hilversummer'. Het spijt me, meneer H., maar dat lijkt me terecht: geen voordeeltjes voor iemand die toevallig in het Raadhuis heeft gewerkt of er iemand kent. Gelijke monniken, gelijke kappen.