Mediabedrijf NEP zoekt 50 IT-mensen
Het Hilversumse mediabedrijf NEP The Netherlands wil het komende half jaar niet minder dan vijftig mensen in dienst nemen die zijn gespecialiseerd in informatietechnologie. Voor IT’ers houdt het bedrijf daarom zaterdag 2 juli een wervingsdag op het Mediapark.
NEP The Netherlands - de nieuwe overkoepelende naam voor voorheen Dutchview en Infostrada Creative Technology - groeit als kool. Sinds begin dit jaar zijn al ongeveer zestig nieuwe werknemers aangetrokken, alsdus woordvoerster Marleen Lassche, en het streven is tot de jaarwisseling nog eens vijftig IT’ers te werven. Daarmee groeit het personeelsbestand van het facilitaire productiebedrijf op het Hilversumse Mediapark dit jaar met bijna 20 procent. Momenteel werken bij de Nederlandse NEP-onderdelen bijna 700 mensen.
HR-directeur Daan van Pelt van de Nederlandse tak van het Amerikaanse bedrijf NEP legt uit dat in de Hilversumse mediasector steeds meer IT-specialisten nodig zijn. „Omdat wij steeds sterker IT-georiënteerd zijn geworden, zijn wij voor veel IT’ers ook een leuke wereld.” Daarbij tekent hij wel aan: „Deze wereld is voor hen echter nog onderbelicht.” Ofwel: veel mbo’ers en hbo’ers met informatietechnologie als specialisatie weten niet dat er voor hen in de mediawereld volop kansen zijn op een baan.
Om daaraan meer bekendheid te geven sloeg NEP eerder dit jaar de handen al ineen met het MBO College Hilversum voor de opleiding mediatechnologie. Zaterdag 2 juli volgt een wervingsdag. Tussen 9 en 18 uur zijn belangstellende IT’ers welkom bij NEP op het Mediapark (André van Duinboulevard 4). In zes groepen krijgen ze een rondleiding, een presentatie en is er gelegenheid te speeddaten. Tevoren aanmelden is wel noodzakelijk. Dat kan met een mailtje naar werkenbij@nepworldwide.nl