Topdrukte hulpdienst Sensoor

Foto: Welsaen

Hilversum

De regionale hulpdienst Sensoor had het vorig jaar met 11.525 gesprekken drukker dan ooit. Het aantal telefoontjes en chats steeg met maar liefst 46 procent.

De 42 vrijwilligers van Sensoor Noordwest (waaronder het Gooi, Eemland en Flevoland vallen) voerden 10.584 gesprekken via telefoon en 941 via chat, meldt de organisatie. ,,De toename is deels te verklaren door de verbeterde bereikbaarheid, dankzij een moderner telefoonsysteem.’’ Oktober was met bijna 1.100 gesprekken de drukste maand.Uit de forse toename van het aantal gesprekken blijkt volgens Sensoor nadrukkelijk de behoefte aan een gesprek met iemand die met echte aandacht luistert, zonder direct klaar te staan met een mening, advies of oplossing. In bijna een kwart van de gesprekken ging het over eenzaamheid. Maar ook over psychosociale problemen (zoals depressie, angst of burn-out) en relaties werd veel gebeld. Vrouwen bellen het meest met Sensoor: zo’n 62 procent.

Meer in de krant van donderdag

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.