Vier miljoen omzet, dertig man in dienst

soest

Steeds meer mensen winkelen via internet. Webwinkels schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. Ook in deze regio hebben tal van winkels hun virtuele deuren geopend. De Gooi- en Eemlander publiceert hierover een serie. Vandaag: Simply Colors.

Wie: Stephanie Dijkstra (40) Wat: kinderkleding met persoonlijke opdruk Waar: http://www.simplycolors.nl

De felle, heldere kleuren in het gebouw van Simply Colors (officieel helemaal gespeld in kleine letters) stemmen vrolijk, evenals de grote foto's van lachende kinderen aan de wand. In de ruimte achter de entree heerst één en al bedrijvigheid. Niet zichtbaar vanuit de entree is het personeel boven - dat achter de computer of aan de telefoon zit. 'Mijn fabriekje' noemt Stephanie Dijkstra haar bedrijf wel eens. Bij Simply Colors wordt kleurrijke kinderkleding voorzien van een persoonlijke opdruk. Met teksten als '50% Thomas 50 & Femke 100 % Ikke' en 'Stoer ik ben een grote broer', 'Maxosaurus' of gewoon de voornaam van het kind in kwestie. Simply Colors zit pas sinds april in het nieuwe gebouw op een saaie Soesters bedrijventerrein en het dreigt nu al te klein te worden - zeker nu de webwinkel een grote zus heeft gekregen in de vorm van het volwassen Scolors (officieel helemaal gespeld in grote letters; zie www.scolors.nl). Dijkstra wil geen precieze aantallen geven, maar zeker is dat er dagelijks een paar honderd bestellingen worden afgehandeld. De onderneemster studeerde bedrijfskunde en heeft daarna commerciële banen gehad bij Schuitema en Kruitvat, functies waarin respectievelijk het denken en het doen centraal stonden. Na vijf jaar 'Schuitema' had ze behoefte aan een combinatie van denken en doen. ,,Werk waar ik voldoening uit haal.'' Inmiddels waren er twee kinderen, maar die waren niet de reden dat ze in 2005 uiteindelijk een webwinkel startte. ,,Nee, ik wilde een eigen bedrijf, iets waar ik mijn ei in kwijt kon.'' Het product bedacht ze geredeneerd vanuit eigen situatie - iets dat wel overeenkomt met andere vrouwen die met een webshop beginnen. ,,Ik heb zelf twee jongens en er waren vooral voor jongens niet veel basics op de markt. Terwijl je dat soort kleding goed kunt verkopen via internet.'' Wat ooit in haar garage begon, is nu een bloeiend bedrijf met dertig 'man' in dienst en vier miljoen omzet per jaar. Weet u nog een leuke webwinkel? Tips kunnen worden gestuurd naar redactiespecials@gooieneemlander.nl

Meer nieuws uit GE

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.