Weesp Marketing komt met programma boordevol actie

Bootjesparade tijdens Weesp Gastvrij in juni 2016.© Archieffoto Studio Kastermans

Tamar de Vries
Weesp

Weesp Marketing heeft onlangs het programma bekendgemaakt voor het nieuwe seizoen.

De activiteiten die in de komende maanden worden georganiseerd om Weesp als merk te promoten zijn onder te verdelen in wonen, werken en winkelen/ recreëren.

Een greep uit de activiteiten levert een gevarieerd beeld op bestaande uit het Weesp Sloepennetwerk, het vaarhuisje De Vuurlinie dat opnieuw uitvaart, Weesp Bevrijd (dat dit weekend plaatsvond) en Weesp Beweegt. Deze laatste activiteit vindt zondag 21 mei plaats op het hockeycomplex Vechtoever.

Op zaterdag 24 juni vindt de marketingdag Weesp Gastvrij plaats. Het doel is om Weesp te promoten als totaalconcept en de stad te presenteren als een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken, recreëren en winkelen.

Het dragende thema dat Weesp Marketing voor 2017 gekozen heeft is Historie: een koppeling van vroeger in een modern jasje. Open Monumentendag (op 9 september) past daar uiteraard goed in. Verder maken het WoonEvent en het befaamde Korenfestival deel uit van de plannen. Deze worden aan het eind van het jaar gehouden; het Woonevent vindt begin november plaats en het Korenfestival op 9 december. Verder wordt de VVV-functie in de Weesper Boekhandel uitgebreid tot Weesper Tourist Info Point. In de regio gaat Weesp zich manifesteren met flyers, op social media, een magazine en op de marketingdag.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.