Als de televisie het wint van de koffie

Susanne van Velzen

De boodschap was toch behoorlijk eenvoudig. Een kilo espressobonen. Daarvoor reisde mijn echtgenoot af naar de winkel van Koffiediscounter.nl in Naarden. Want de koffie is op tot de laatste boon. Op de terugweg stuurt hij een foto. Tot mijn stomme verbazing zie ik op mijn telefoon in de achterbak van de auto een joekel van een televisie liggen. De achterbank is helemaal plat en dan nog past hij er maar net in. 55 Inch lees ik op de doos. Help, dat is 1 meter 39 in doorsnee. Geen pak koffie te bekennen. ’Een buitenkansje’, luidt het volgende bericht aangevuld met een emoticon die schuldbewust kijkt. Links van de koffie staan de televisies in de winkel van Coronel. Twee keer raden welke kant mannen liever oplopen.

Als het toestel ’s avonds geïnstalleerd wordt hoor ik opgewonden kreten. Het ding kan connecten met de provider via wifi. Geen kabel meer nodig. Ik zie menu’s voorbij komen met Youtubefilmpjes. Toegegeven, haarscherp allemaal. Midden op de afstandsbediening zit een hele grote witte knop waar Netflix op staat. Eén druk en alle favoriete series staan weer op een rij. Of we het abonnement willen upgraden voor 2 euro per maand naar Ultra HD, vraagt de tv? „Doen we. Narcos kijken in 4K. Geweldig.” Ik zit er klaar voor. Alleen zo jammer van dat kopje koffie.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.