Niet mailen met ICTango

Redacteur Hilversum
Bussum

Voor haar nieuwe bedrijf Puur Natuurlijk Leven neemt Mirjam Henzen een belabonnement bij ICTango. Als ze zich bedenkt, gebeurt er iets vreemds…

De Bussumse kiest na een zoektocht op het web voor eentelefoonabonnement bij ICTango en betaalt meteen 44 euro. Nog voor het contractin huis is, bedenkt zij zich. Ze stuurt een e-mail dat het feest toch nietdoorgaat. Kort daarna meldt ICTango dat ze het contract nog niet terug hebbenontvangen. Weer klimt Henzen in de elektronische pen dat ze geen contract wil,maar wel haar geld terug. Nog vier mails stuurt zij, maar op geen enkeledaarvan krijgt zij antwoord. ,,ICTango laat het afweten in professionaliteit,service en communicatie”, meent mevrouw Henzen.

Een vreemde ervaring. Waarom reageert ICTango niet op haare-mails? Omdat de mail bij het bedrijf al weken niet goed werkt, wordt meverteld als ik bel. Had mevrouw Henzen maar gebeld in plaats van zo vaakgemaild, zeggen ze, dan was het allang opgelost. Ze zien dat het contract nooitis teruggestuurd en het abonnement is vervallen. Die 44 euro hadden ze echternooit teruggestort, dat zullen ze nu alsnog meteen doen.

Soms geen bedenktijd

ICTango biedt klanten die via internet een contractafsluiten zeven werkdagen bedenktijd. Dat is royaler dan de Wet Koop op afstandvoorschrijft. Consumenten die producten via internet, telefoon op cataloguskopen, hebben na ontvangst zeven werkdagen bedenktijd. Sommige bedrijven gaandaar nog ruim overheen. Bol.com biedt nu zelfs al dertig dagen bedenktijd! Maarop deze wettelijke regels zijn uitzonderingen. Een belangrijke uitzonderingzijn diensten die onmiddellijk ingaan, zoals mobiele abonnementen. Andereuitzonderingen zijn reizen die je op internet boekt, tijdgebonden artikelenzoals tijdschriften, producten die je speciaal laat maken - zoals een maatpak -en producten die snel bederven, zoals eten of bloemen. Wie meer wil weten, kijkop bit.ly/c3q5qA.

Meer nieuws uit GE

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.