ANWB Noordse Bosje digitale proeftuin

foto: ANP

foto: ANP

hilversum

De ANWB heeft Hilversum uitgekozen om er het hagelnieuwe winkelconcept uit te proberen. Het is een heuze pilot. De veertig jaar oude vestiging aan het Noordse Bosje omgebouwd tot ’de’ nieuwe’ ANWB-winkel. Woensdagochtend op 10.00 uur gaan de deuren open.

Het zal bij de opening behoorlijk dringen worden, want de eerste honderd ANWB-leden die zich binnen melden krijgen een gratis stormparaplu uitgereikt. Dat rondje gratis paraplu’s zal zich deze week elke dag herhalen, tot en met (koop)zondag. Het personeel zet zich schrap. Bedrijfsleider Richard Muller doet desgevraagd uit de doeken, wat de belangrijkste wijzigingen zijn ten opzichte van de oude situatie. Ten eerste mikt de organisatie in de winkel op een extra doelgroep: gezinnen met kinderen. Het assortiment omvat nu ook kinderkleding en -schoeisel. De doelgroep van 50-plussers blijft uiteraard belangrijk. De nieuwe winkel hoort volledig bij het digitale tijdperk: via interactieve schermen kan de bezoeker aan zelfbediening doen - met hulp, indien nodig. Bijvoorbeeld om tot in detail een vakantietrip te boeken.

Lees verder in de krant van dinsdag

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.