Schadeclaim verzopen AH Hilversum

Redacteur De Gooi- en Eemlander
hilversum

Albert Heijn Kerkelanden dient een forse schadeclaim in bij de eigenaar van het zondagavond deels ondergelopen winkelcentrum in Hilversum, Dela Vastgoed.

Volgens AH is sprake van achterstallig onderhoud. Ook andere winkeliers klagen. ,,Bij een beetje bui lekt het hier. Dat is al jaren zo.’’

Het ’geintje’ van zondag heeft AH Kerkelanden flink geld gekost, zegt assistent-supermarktmanager Marijke den Boef. Het water kwam met bakken tegelijk de winkel in stromen. ,,Vooral bij kassa 2 en 3 was het erg. Het complete plafond kwam naar beneden. Gelukkig was de caissière net weg.’’

Op bevel van de Hilversumse brandweer moest zondagavond iedereen de winkel uit. Het ging om zo’n tien man personeel en een handjevol klanten. AH was op dat momente de enige zaak die open was in het winkelcentrum. De angst bestond dat het ondergelopen dak het zou begeven. Den Boef: ,,Daarna moesten we puin ruimen. Dat konden mijn mensen alleen niet aan. We hebben een schoonmaakbedrijf moeten inhuren. En we missen twee uur inkomsten. We gingen nu om zes uur dicht in plaats van acht uur ’s avonds.’’

Lekkages zijn helaas een bekend fenomeen in dit centrum, klinkt het bij verschillende winkels. ,,Ze knappen telkens maar eens stukje van het dak op. In plaats van dat ze het in één keer goed doen.’’

’Ze’ is Dela Vastgoed. Daar is niets bekend over onvrede bij de winkeliers, zegt een woordvoerster. ,,In het verleden zijn er kleine lekkages geweest. Die zijn opgelost.’’ De overstroming van zondag is volgens Dela te wijten aan het overvol geraakte Hilversumse riool. ,,Een overmachtsituatie.’’

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.