'Promotie Hilversum eenzijdig en diffuus'

Redacteur De Gooi- en Eemlander
Hilversum

De promotie van Hilversum is volgens D66 ’versnipperd en diffuus’. De collegepartij heeft kritiek op de eenzijdige economische insteek van de citymarketing.

Annemarie den Daas en Barend Smit komen voorstellen voor verbetering van het beleid op het gebied van toerisme, evenementen en citymarketing. De D66’ers doen dat in de vorm van kritische vragen aan het college. Met name gericht op PvdA-wethouder Jan Rensen, die economische zaken en media (inclusief toerisme en evenementen) in zijn portefeuille heeft.Het tweetal constateert dat het nieuwe Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) te veel economisch georiënteerd is. En dat met de slogan ’mediastad in het groen’ de jonge monumenten uit het zicht zijn verdwenen. De partij maakt zich zorgen over de versnippering en afname van het veelzijdig toeristisch aanbod. En over het wegzakken van Hilversum uit de landelijke toptien van aantrekkelijke steden. De partij pleit voor ’een bundeling en integrale aansturing van marketingkrachten beleidsterreinen als cultuur, toerisme, evenementen, sport, media en economie.’Hilversum biedt talloze evenementen en uitgaansgelegenheden. Dit aanbod is volgens D66 echter ’versnipperd, diffuus en voor een bezoeker/toerist niet eenvoudig te vinden’. De partij pleit daarom voor één uitgaans-website, waarop alles te vinden is wat er in de stad te doen is.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.