Op zoek naar verhaal achter Cito-score leerlingen Gooi

Redacteur De Gooi- en Eemlander
laren

De overgang van de basisschool naar de middelbare school is voor veel kinderen groot. Meer huiswerk, ieder uur een andere docent en je staande houden tussen honderden andere leerlingen.

Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm in het Gooi wil daarom de leerling al leren kennen voordat deze op school komt, zodat ze voor de juiste begeleiding kan zorgen. Bart van den Haak, rector van Laar & Berg, spreekt in een interview in De Gooi- en Eemlander dinsdag bevlogen over het systeem dat Alberdingk Thijm, waar zijn school toe behoort, al enkele jaren hanteert voor het toelaten en plaatsen van nieuwe leerlingen. De interesse voor de persoon achter de aanmelding staat daarbij centraal. In de praktijk betekent dat dat de brugklascoördinatoren en directeuren/rectoren van alle AT-scholen in het voorjaar, nadat de aanmeldingen binnen zijn, de regio rondrijden voor gesprekken met de basisscholen. ,,Iedere school waar we een aanmelding van binnen hebben gekregen, gaan we langs en iedere leerling van die school wordt apart besproken. In mijn geval gaat het om gemiddeld 120 leerlingen. De Cito-score en het advies van de basisschool moeten uiteraard passen bij het gekozen schoolniveau. Soms zijn die niet in lijn, daar zit dan een verhaal achter. Een verhaal dat wij graag willen weten.''

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.