Recordaantal bezoekers Open Studio Dagen

Het Mediapark opende haar deuren.

Het Mediapark opende haar deuren.© STUDIO KASTERMANS / ALEXANDER MA

ANP
HILVERSUM

De publieke belangstelling voor Hilversum als mediastad is groeiende, blijkt uit de bijna 30.000 bezoekers die dit weekeinde de Open Studio Dagen bezochten.

Het aantal bezoekers aan het Mediapark en andere omroepstudio's overtrof de verwachting van de organisatie, die op zaterdag en zondag op ongeveer 25.000 belangstellenden had gerekend. In 2014 kwamen 12.000 mensen op de Open Studio Dagen af, vorig jaar waren dat er al 18.000.

Het was voor de negende keer dat de Hilversumse omroepen hun studiodeuren gratis openden voor het publiek. Bezoekers konden zien hoe live radio wordt gemaakt en mochten rondneuzen in de decors van programma's als Zomergasten en Voetbal Inside. Alle publieke omroepen en RTL deden mee aan het evenement.

De stichting Open Studio Dagen wil Hilversum door middel van het evenement profileren als centrum van de media in Nederland. Om die reden werd dit jaar voor het eerst ook een Dutch Media Week gehouden, waarin onder meer werd gedebatteerd over nut en noodzaak van de lokale omroepen en het gebruik van drones voor het maken van reportages.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.