Christine le Duc kiest voor soft

Susanne van Velzen
Hilversum

Het verschijnen van de sm-trilogie ’Vijftig tinten grijs’ is misschien wel het beste wat erotiekconcern Christine le Duc de afgelopen jaren is overkomen. Sinds het succes van de softpornoverhalen zijn de handboeien, blinddoeken en vaginale balletjes niet aan te slepen.

Het nieuwe logo van de erotiekwinkels en webshop, een zwart masker, werd donderdag met de nieuwe huisstijl gepresenteerd in de Hilversumse vestiging van Christine le Duc, de eerste van de 31 filialen die verbouwd is.

Vrouwen zijn de nieuwe doelgroep van Christine le Duc en die benader je anders dan mannen. Zachter, warmer en vriendelijker. Met champagnekleurige muren, veel zwart en een kroonluchter in de paskamer kiest het concern voor een luxe, warme uitstraling. In de loop van volgend jaar moeten alle winkels omgebouwd zijn.

Vijftig tinten

De nieuwe slogan van de erotiekketen ’Live your fantasy’, is een verwijzing naar Vijftig tinten grijs.

,,Uit een onderzoek dat we hebben laten uitvoeren blijkt dat onze klanten zich laten leiden door hun fantasieën. Die zijn voor vrouwen overigens anders dan voor mannen. Voor vrouwen staat seks op een openbare plek hoog op de lijst, bij mannen is dat seks met meerdere personen’’, vertelt commercieel manager Deborah van Dijk tijdens de presentatie.

,,De nieuwe Christine le Duc wil mensen inspireren om die fantasieën te beleven. Met lingerie, met speeltjes en andere producten.’’

Uitbreiden

Volgens Serge van der Hooft, voorzitter van de raad van bestuur van Beate Uhse, het Duitse beursgenoteerde erotiekconcern waar Christine le Duc onderdeel van is, heeft het bedrijf ambitie om uit te breiden in Europa.

,,In Frankrijk hebben we nu tien dagen een webshop draaien. De eerste tekenen zijn goed.’’ Beate Uhse haalde in 2013 een omzet van 143 miljoen euro. Voor het eerst sinds 2008 schreef het bedrijf vorig jaar weer zwarte cijfers. Beate Uhse is in Nederland ook eigenaar van erotische webshop Pabo.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.