De Beste Bezorger ’let echt op alles’

© Annemarie de Jong

Annemarie de Jong
Hilversum

Voor de foto haalt Emre Sahingoz (30) snel zijn nieuwste bezorgscooter van stal. „Moet nog bestickerd worden, maar de vuurrode velgen zijn al in de huiskleur”, zegt de mede-eigenaar van KSP Kiosk Sportpark; uitgeroepen tot ’Best beoordeelde bezorgrestaurant van Hilversum’.

Vertel!

„We waren genomineerd door Thuisbezorgd.nl, hebben een bericht op Facebook geplaatst en kregen uiteindelijk de meeste stemmen. Blij mee. Ons geheim? Elke dag verse producten. En belangrijk: we bezorgen bij één adres tegelijk. Anders is de friet bij de derde bestelling koud en slap. Doen we snel en goed met twee scooters en een auto, in heel Hilversum.”

De lat ligt hoog?

„Als iets maar even te lang in de oven ligt, vragen onze jongens aan elkaar: ’Zou jij dit zelf eten?’ Nee? Hup, weg. Ik let echt op alles. Zelf erger ik me er dood aan als de servetten ontbreken als ik eten bestel. Hamer ik dus op bij mijn jongens. Een koud drankje bij warm eten, kan écht niet. Dat leveren wij los.”

Veel vaste klanten?

„Veertig procent is vaste klant. Sommigen bestellen vier, vijf keer in de week. Populair zijn kapsalon döner kebab, big chicken sandwich met kaas, shoarma en Turkse pizza.”

Hoe ben je hier in gerold?

„Ik heb commerciële economie gestudeerd en werkte net bij opleidingsinstituut NCOI. Deze kiosk was van een vriend, die ik vaak adviezen gaf waar hij niks mee deed. Toen kwam dit te koop. Mooie plek bij Station Sportpark. Ik wilde het wel doen, samen met Emrah Aydogdu. Hij is de doener, ik de denker. Ondernemen is mijn jongensdroom. Dit blijf ik niet mijn leven lang doen, dat zeg ik je eerlijk. Maar je leert hier alles in het klein: omgaan met klanten, leveranciers en personeel.”

Stressvol?

„Zeker als er veel bestellingen tegelijk binnenkomen. Zondag is het drukst. Toch blijf ik kalm. Als een kip zonder kop heen en weer rennen schiet niet op. Ik werk zestig uur per week, thuis administratie en ik heb twee dochters.”

Jouw grootste ergernis?

„Toevallig hadden we afgelopen weekend een valse bestelling. Op het adres waar we aanbelden was echt niets besteld. Een gemene grap van iemand.”

Wat is het mooiste compliment?

„Op een warme dag droeg een bezorger met een goed lijf alleen een hemd. We kregen meteen een reactie: of we die bezorger vaker wilden sturen.”

En wat levert kritiek op?

„Een vergeten drankje of saus. Kan gebeuren, het blijft mensenwerk. Ook al doen we dubbelcheck. Dan baal ik echt. Ik probeer het meteen na te bezorgen. Anders maak ik er een notitie van, dan maken we het bij de volgende bezorging goed met iets extra’s.”

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.