Bereikbaarheid Mediapark is cruciaal voor Talpa

De verkeerssituatie in Hilversum is De Mol een doorn in het oog.© Archieffoto

Valentijn Bartels
Hilversum

Het is voor mediabedrijf Talpa van John de Mol cruciaal dat het Hilversumse Mediapark beter bereikbaar wordt.

Sterker nog, dat er iets wordt gedaan om verkeer makkelijker bij het Mediapark te laten komen, lijkt nodig om De Mol aan Hilversum te blijven binden. Het zwaartepunt van zijn bedrijf Talpa ligt nu aan de Familie de Mollaan op het Mediapark in Hilversum. De vestiging aan het Zevenend in Laren geldt als het werkelijke hoofdkwartier, al is het maar omdat de mediamagnaat er graag komt. De Mol voerde begin dit jaar een informeel gesprek met burgemeester Pieter Broertjes en wethouder Wimar Jaeger, om te bespreken wat er nodig is om de Talpa-eigenaar met zoveel mogelijk bedrijvigheid aan Hilversum te binden.

Woordvoerder Thomas Loudon van Talpa meldt dat bereikbaarheid nog altijd ’een heel belangrijk onderwerp is’. ,,Het is een van de factoren die wij meewegen in onze afweging over onze toekomst.’’ Loudon benadrukt dat ’daarover nog geen knopen zijn doorgehakt’. Dat wethouder Jaeger onlangs door UNStudio opgestelde scenario’s voor het Mediapark presenteerde, wordt met belangstelling gevolgd door De Mol. ,,Wij worden daar door de gemeente over geïnformeerd’’, vertelt de Talpa-woordvoerder. Over een voorkeur voor een verkeersoplossing laat Loudon zich niet uit.

Vreselijk

De Mol noemt de Hilversumse verkeerssituatie in het boek ’100 jaar Mediastad’ vreselijk. ,,Aangetast door mensen die daar de afgelopen dertig jaar verantwoordelijk zijn geweest voor infrastructuur. Zij moeten zich diep schamen.’’ Het ligt voor de hand dat er in de meest recente schetsen rekening is gehouden met wensen van de Talpa-eigenaar. Hilversum trekt vijf miljoen euro uit voor betere bereikbaarheid.

Lees via deze link meer.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.