Premium

Alexiatunnel is na bereiken van diepste punt (-15 meter) voorzien van onderwaterbeton. Klussen op het laatste stuk van HOV-tracé in Hilversum staan in de startblokken

Over de hele bodem is onderwaterbeton gestort, waardoor er nu een dichte (en extra stevige) tunnelbak ligt. Rechtsboven gaat de tunnel onder de spoorlijn door.

Over de hele bodem is onderwaterbeton gestort, waardoor er nu een dichte (en extra stevige) tunnelbak ligt. Rechtsboven gaat de tunnel onder de spoorlijn door.© Foto: Studio Kastermans/Alexander Marks

Eddie de Paepe
Hilversum

De aanleg van de Alexiatunnel vordert gestaag. Nadat het bereiken van het diepste punt is onlangs over de hele bodem onderwaterbeton gestort. Intussen staan werkzaamheden voor het laatste stuk van het HOV-tracé, tussen de nieuwe tunnel en het treinstation, in de startblokken.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.