Paypal ontsluiten is niet gemakkelijk

Durk Geertsma

Naar aanleiding van een eerdere succesvolle bemiddeling bij Paypal om toegang tot een account te herstellen, trekken ook Gerard en Truus Poelwijk aan de bel. Maar hun kwestie vraagt om geduld. Heel veel geduld.

Het is 1 maart.

Mevrouw Poelwijk mailt ons. De eerdere oplossing die Paypal voorstelde om een account met een niet meer in gebruik zijnd telefoonnummer toch te benaderen blijkt bij de familie Poelwijk niet te werken. ,,Wij hebben een extra beveiligingslaag op onze account gezet, maar de code daarvoor wordt naar het vaste telefoonnummer gestuurd. En dat werkt niet meer.’’

Via de woordvoering van Paypal Nederland komen we er in eerste instantie ook niet uit. De goede intenties zijn er wel, maar zonder resultaat.

Het wordt april.

We kijken op afstand mee op de computer van de familie Poelwijk om goed inzicht te krijgen in de problemen en alle handelingen die nodig zijn. Geen succes.

Het wordt mei.

We bellen met de klantenafdeling, komen in keuzemenu’s terecht en blijven in cirkeltjes draaien, waar we geen levende wezens aan de lijn krijgen. Eén keer lukt het een medewerkster aan de lijn te krijgen in een callcenter in Engeland, maar zij mag geen Nederlandse klanten helpen. Zucht.

Het wordt juni.

Dan toch maar voor de vierde keer de persvertegenwoordiging van Paypal in Nederland benaderen.

Het wordt juli.

Het verlossende bericht: de klantenservice van Paypal heeft het probleem met het account van de familie van Poelwijk opgelost. De aanhouder wint!

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.