Smeg verrast Wim Emmerik met nieuwe koffiemachine

Ed Brouwer

Waar een leverancier het soms laat afweten, weet fabrikant Smeg het meer dan goed te maken.

Op bezoek bij zijn dochter in Zweden besluit Wim Emmerik uit Alkmaar de nog niet zo oude maar kapotte koffiemachine voor reparatie mee terug te nemen. Na een eerste poging bij een reparateur die na twee maanden niks oplevert zoekt hij contact met de fabrikant, Smeg in Amsterdam. Hij mag de machine waarvan de aankoopbon ontbreekt opsturen. Een maand hoort hij niks, dan dat een onderdeel uit Italië moet komen. Omdat niet te zeggen is wanneer dat zal komen, biedt Smeg hem aan een nieuwe machine op te sturen. Niet rood maar wit, maar de koffie zal er in Zweden straks niet minder om smaken.

Schoonenberg Hoorn

Mooi hoe ze met hun klanten omgaan bij Schoonenberg audiciens in Hoorn. De vader van Matty de Vries die daar al langere tijd klant is, is op onverklaarbare wijze het oorstuk van zijn hoortoestel kwijtgeraakt. „Ik belde naar Schoonenberg met de vraag wat de kosten van een nieuw oorstuk zijn. Aangezien het langer dan een jaar geleden was gemaakt, hadden ze de afdruk van het oorstuk niet meer in hun bezit en moest er een nieuwe gemaakt worden. De medewerker zocht de gegevens erbij en zei ’O, deze meneer woont nu in Wervershoof. Ik kan wel even bij hem langs gaan om een nieuw oorstuk aan te meten want ik woon in Wervershoof. Dan hoeft u geen vrij te nemen en hierheen te komen.’ De volgende dag kwam zij al langs. En dat was niet alles: na een week was het oorstuk klaar én werd het bezorgd. Toen bleek dat ook het andere deel van het hoortoestel kwijt was, werd er een leenhoorstuk gegeven wat mijn vader zo lang mag gebruiken als nodig is. Kortom: gewéldige service van Schoonenberg Hoorn.”

Kwikfit Den Helder

Op een zondagmiddag constateerde John Sonders uit Julianadorp een lekke achterband van zijn auto. Snel het thuiskomertje erop. Maandagmorgen acht uur precies stond hij bij Kwikfit Den Helder voor de deur, omdat hij nog naar het ziekenhuis in Alkmaar moest. Na inspectie bleek het ventiel kapot. Er werd een nieuw ventiel geplaatst en het wiel uitgebalanceerd. Gelijk werd de bandenspanning van de andere banden gecontroleerd en alles weer keurig opgeborgen in de kofferruimte. ,,Nadat de monteur mij meldde dat de auto gereed was werd ik op kantoor aangenaam verrast. Alles was kosteloos gerepareerd. Zij wensten mij een goede reis en ik kon onderweg naar Alkmaar. Hulde voor de service van Kwikfit Den Helder.”

Uw compliment?

Heeft u ook iets meegemaakt dat niet misstaat in deze rubriek? Mail ons dat compliment en vergeet niet uw woonplaats erbij te vermelden!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.