Hilversums NEP bezig aan opmars met eerste overname sinds 2019: bedrijf neemt Stoneroos over

NEP in Hilversum
© FOTO STUDIO KASTERMANS FOTOGRAFIE / Ben den Ouden

Het Hilversumse media-technologiebedrijf NEP The Netherlands neemt technologiebedrijf en stadgenoot Stoneroos over. Stoneroos maakt bijvoorbeeld interactieve tv-apps en software die gebruikt wordt in het kastje van je televisie.

Stoneroos werkt voor opdrachtgevers zoals T-Mobile en de NPO. Het is voor de Nederlandse afdeling van NEP de eerste overname sinds 2019.

Strategisch belangrijk

CEO Ralf van Vegten van NEP noemt de overname ‘strategisch heel erg belangrijk. NEP verandert van een traditioneel televisiebedrijf naar een bedrijf dat eigen technologie wil ontwikkelen en dat kopen we hiermee.’ De CEO verwacht met de medewerkers van Stoneroos betere producten te kunnen ontwikkelen. ‘De technologische ontwikkelingen in de tv-wereld vereisen specifieke kennis,’ zegt Van Vegten. ‘Die is schaars en met dit bedrijf kopen we twintig mensen die daar ruime ervaring in hebben.’ De NEP-baas verwacht de komende twaalf maanden mogelijk meer overnamenieuws. ‘We zijn met veel bezig,’ stelt hij optimistisch.

Annelies Kaptein, in 2001 oprichter van Stoneroos, toont zich blij met de deal: ‘We zijn een relatief klein bedrijf als je dat vergelijkt met NEP. Door de overname krijgen we veel meer slagkracht, omdat we gebruik kunnen maken van hun expertise, netwerk en mogelijkheden om onze producten voor een veel groter publiek toegankelijk te maken.’

Arbeidsplaatsen behouden

Kaptein geeft aan dat de bestaande arbeidsplaatsen behouden blijven. ‘Ik denk dat de mensen die onderdeel uitmaken van Stoneroos een van de belangrijkste redenen zijn voor de acquisitie, omdat de mensen de producten maken,’ zegt de oprichtster. Zij geeft aan in ieder geval voor een jaar aan het nieuwe bedrijf verbonden te blijven om zorg te dragen voor onder andere een goede integratie van mensen en producten. Een overnamesom is niet bekendgemaakt.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.