Premium

In Hilversum werkt Unbranded aan een wereldklus: het decor van het Songfestival: ’Dat er 180 miljoen man naar kijken, maakt het toch anders’

De mensen van Unbranded, van links naar rechts: Miranda Koopman, Senad Brkic, Olivier Monod de Froideville en David Veerbeek.
© ©Studio Kastermans/Danielle van Coevorden
Hilversum

In een stad waar geen geheim lang bewaard blijft, is er toch nog eentje onbekend. Op het Mediapark legt decorbouwer Unbranded de laatste hand aan het Songfestivaldecor. In het geheim als het aan de bouwers ligt. Maar wat gaan we zien in mei? Een rondleiding achter de schermen bij Hilversums beroemdste decorbouwers.

Olivier Monod de Froideville en David Veerbeek springen bijna over de vergadertafel van enthousiasme in het kantoorpand van Unbranded, het vroegere decorcentrum van de publieke omroep. De directieleden van de 360 Experience Group, het bedrijf waar decorbouwer Unbranded onder valt, zijn blij dat ze een zwaar jaar even kunnen vergeten. Unbranded, onder andere bekend van het decor voor de MTV Europe Music Awards, moest inkrimpen en personeel en ruimte inleveren. Maar betere tijden zijn op komst.

Meer nieuws uit Gooi en Eemland

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.