Peter Smit moet veel moeite doen om van PayPal 2,14 euro te incasseren

Het kost nogal wat moeite om een inactieve rekening bij PayPal op te heffen. Uiteindelijk lukt het met onze hulp het restant van 2,14 euro te incasseren.

Peter Smit uit Alkmaar is in een grijs verleden actief geweest met verkopen op e-Bay en de betalingen daarvan verliepen allemaal via PayPal. Hij stopte er vijf jaar terug mee en er bleef een klein bedragje van negen euro op de rekening staan. Geen probleem, totdat PayPal eind vorig jaar bericht stuurt dat voor inactieve rekeningen 10 euro in rekening zal worden gebracht. Smit besluit daarop om zijn account op te heffen, maar komt dan in een vicieuze cirkel terecht. Om in te kunnen loggen krijgt hij een bevestigingscode op het telefoonnummer dat hij niet meer heeft. Inloggen op zijn profiel lukt ook niet en bellen naar het gratis 0800-nummer kan alleen met een vaste telefoon. Maar die heeft Smit dus niet meer.

Hij komt er niet uit en wij ook bijna niet. We moeten vier pogingen ondernemen voordat er een Nederlandse handleiding gestuurd wordt waarmee Smit contact krijgt met een ’echte’ medewerker van het callcenter. ,,Toen die mijn telefoonnummer had vervangen was het een fluitje van een cent om de rekening op te heffen.’’ Bijna letterlijk, omdat de negen euro door nagekomen kosten van e-bay en PayPal gereduceerd was tot 2,14 euro. Maar goed: de rekening is nu gesloten.

Chatfunctie

De chatfunctie van PayPal is op werkdagen open van 9.00 tot 17.30 uur op het volgende webadres: bit.ly/OMBchatpp. Klik daarna op ’Wachtwoord en toegang tot de rekening’, daarna op ’Problemen met inloggen”, vervolgens onderaan de pagina op ’Stuur ons een bericht’ en tot slot op ’Chat met ons zonder in te loggen’.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.