KPN schadevergoeding gevraagd voor kabel dwars door rioolbuis

© Foto ANP

Wie iets beweert moet met bewijzen komen, een mooi juridisch uitgangspunt. Maar bewijzen dat een dure rioolverstopping in mei 2019 veroorzaakt is door een fout bij de aanleg van glasvezel zes, zeven jaar geleden, dat is nog niet zo gemakkelijk.

Dat merkt mevrouw Van Wessel uit Huizen. Door het rioleringsbedrijf zijn weliswaar foto’s gemaakt van de kabel die dwars door een rioolbuis gaat en de verstopping veroorzaakte, maar met de rekening in haar hand op zoek naar de schuldige wordt mevrouw Van Wessel van KPN naar de aannemer van destijds VolkerWessels Telecom gestuurd en weer terug. Door haar plotselinge overlijden in augustus 2020 maakt ze de afloop niet mee. Haar schoonzusje Willemien zet daarna de ’strijd’ tegen vermeend onrecht door en vraagt daarbij onze hulp.

KPN zoekt het voor ons uit en ziet op foto’s dat het niet om glasvezel gaat, maar dat de blauwe invoerkabel die te zien is van KPN kán zijn. Maar die moet veel langer dan zes jaar geleden zijn aangelegd. Volgens de woordvoerder is niet na te gaan of de schade door KPN is veroorzaakt. Einde verhaal is dat niet, want uit coulance wordt de erven van mevrouw Van Wessel bijzonder ruimhartig aangeboden toch de helft van het schadebedrag te vergoeden. Zij zijn daar content mee.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.