Premium

De stoelen van Karin Wildöer verschieten wel heel snel van kleur

© Foto ty Images

Karin Wildöer uit Wervershoof mag bij Pronto zes nieuwe eetkamerstoelen uitzoeken omdat de hare al na een halfjaar beginnen te verkleuren. Reuze aardig, maar vanzelf gaat dat niet.

Aanvankelijk verwijst Pronto haar met haar klacht naar de Pronto All in House Service waar ze bij de koop van de meubels voor 359,95 euro een contract voor constructieservice en vlekkenservice had afgesloten. Maar verkleuring valt daar niet onder en Pronto zelf reageert niet meer op haar mails en komt de stoelen niet bekijken. Dat gebeurt pas nadat wij het meubelbedrijf er op wijzen dat die als verkoper toch echt een oplossing hoort aan te bieden. Verkleuring is een grijs gebied, reageert Pronto, en alle meubelstoffen verkleuren in meer of mindere mate. Maar gelukkig gaat het bedrijf alsnog bij haar langs en stelt met ons vast dat de snelle verkleuring in dit geval niet acceptabel is. Mevrouw Wildöer kan onder garantie nieuwe stoelen uitzoeken.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.