Johan Puijk (83): ’Ik ben in Tergooi een beter mens geworden’

Ed Brouwer

Een mooi compliment van Johan Puijk (83). Ruim vier weken is de Blaricummer opgenomen geweest op de revalidatie-afdeling Transitorium van Naarderheem in Naarden in ziekenhuis Tergooi in Blaricum.

Hij weet dat er veel over het ziekenhuis wordt geklaagd. ,,Maar bij deze wil ik graag niet alleen een tegengeluid laten horen, maar hulde brengen aan alle medewerkers. Van doktoren, verpleegkundigen en therapeuten, tot aan de schoonmakers toe. Niet alleen de deskundigheid, maar vooral de vriendelijkheid, het inlevingsvermogen, voor niet alleen mijzelf, maar voor alle patiënten, zwaar of licht gehandicapt. En vaak ging dat ook nog gepaard met de nodige humor. In die maand heb ik niet alleen geleerd om beter met mijn ziekte om te gaan, maar ben ook een beter mens geworden. Daarom hulde aan de zorg in Tergooi en Naarderheem.”

Villastar Den Helder

Drie jaar geleden kocht Di-Liang Sun uit Den Helder bij hem in de stad een plisséhordeur bij Villastar Woninginrichting . Na anderhalf jaar ging de band van de deur stuk. Deze werd gerepareerd, maar na een jaar toen de garantie als was verlopen gebeurde het opnieuw. ,,Toch werd de deur zonder kosten vernieuwd en daarvoor verdient Villastar een dikke pluim.”

WST Keukens Krommenie

Keukenbedrijf WST in Krommenie is een topbedrijf dat een 10+ verdient. Dat vinden in elk geval lezers A. Tjipjes en G. Schrama uit Assendelft. Zij lieten in 2018 door WST een keuken plaatsen, maar na verloop van tijd begonnen de fronten van enkele deurtjes krom te trekken. ,,Er werd totaal niet moeilijk over gedaan. Op zeer korte termijn zijn deze fronten zonder kosten vervangen. Een topbedrijf.”

Barendse Leiden

Een compliment van Wijnand Herman voor installatiebedrijf Barendse bij hem in Leiden voor de prima service. Hij schrijft: ,,Na regulier onderhoud aan de cv-ketel werd het afval dat uit de ketel kwam in het toilet gegooid en doorgetrokken. Maar later bleek dat het voor een grijze verkleuring van de wc-pot had gezorgd die niet meer was weg te poetsen, mogelijk ook het gevolg van ouderdom van het glazuur. Zonder discussie was men van mening dat het afval debet was aan de verkleuring en dat vervanging van de wc-pot door een nieuwe de enige oplossing was. Aldus is kosteloos geschied en dat verdient een compliment voor de service.”

Van den Heuvel

Henny en Jaap Wiersma uit Heemstede mailen een mooie ervaring met Van den Heuvel Verlichting in Cruquius. Ze hadden er in juni lampen gekocht waaronder twee staande schemerlampen van 399 euro. Pas thuis zagen ze dat op de verpakking een prijs stond van 299 euro. De reactie van de winkel was dat de stickerprijs fout was. Punt uit. Het zat hen toch niet lekker en toen later het hoofdkantoor erover werd benaderd, werd uitgelegd dat er een actie was geweest met 100 euro korting waarvan de prijs later per ongeluk niet weer is verhoogd. Van den Heuvel gaf het prijsverschil alsnog terug.

Walter Optiek Obdam

Afra Reus-Spronk uit Obdam had 14 juli een rijbewijskeuring, maar omdat haar gezichtsvermogen terugliep, maakte ze kort daarvoor een afspraak bij Walter Optiek Obdam. Uit de ogentest bleek ze niet te voldoen aan de keuringseisen. Meteen zocht ze een nieuwe bril uit, maar die kon niet op tijd klaar zijn. ,,Door Walter Optiek Obdam zijn toen in mijn gebruikte bril nieuwe glazen met de juiste sterkte gezet, zodat ik zonder moeite voor de ogentest zou slagen. Twee dagen later was de nieuwe bril klaar en voor deze topservice zijn geen extra kosten in rekening gebracht. Grote Klasse en een nog groter compliment waard!”

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.