Gooi en Eemlander - Ombudsman
 
25-01-2015 12:00

 

25-01-2015 00:00

 

24-01-2015 13:10

Thuis televisie kijken kan bij Ziggo niet langer anoniem. Het kabelbedrijf gaat van abonnees met interactieve televisie voortaan volgen en vastleggen welke programma’s zij kijken, wat zij aanklikken en hoe ze programma’s zoeken.

19-01-2015 15:50

Netbeheerder Liander stopt met ingang van dinsdag 20 januari vanwege de vorst met het afsluiten van stroom en gas.

19-01-2015 15:41

Bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen. Dat was de slagzin die bij de juiste oplossing van de consumentenquiz verscheen. Duizend lezers vulden de quiz in en stuurden een email of kaartje naar de redactie. Hieronder nogmaals de vragen en het juiste antwoord. De prijswinnaars hebben inmiddels bericht gehad. 

19-01-2015 00:00

Over cashback-acties krijgen we nogal eens klachten van lezers die lang op hun beloofde geld-terug moeten wachten. Maar van ons fotopersbureau Studio Kastermans in Hilversum is het geduld door T-Mobile en Samsung wel heel lang op de proef gesteld: bijna een jaar.

17-01-2015 15:00

De leukste en voordeligste uitjes met de trein! Johan Weijdema ziet op de website van de Spoordeelwinkel een aanbieding voor een dagretour naar het Spoorwegmuseum...

17-01-2015 10:00

Het gehoorapparaat dat Henk Visser koopt, blijkt achteraf niet te voldoen. Spijtig en zonde van alle moeite. Maar als hij zijn geld terug wil, gebeurt dat niet, ondanks een gerechtelijk vonnis.

17-01-2015 00:00

Vijf complimenten van consumenten.

SOEST - Een goedkope pannenset voor minvermogenden, alleen de btw hoeven betalen. Wanneer een keukenwinkel het aanbiedt, is het sympathiek. Maar in Soest en misschien ook elders worden dure BK-pannensets aangeboden vanuit de achterbak van een grijze Audi stationwagen.

11-01-2015 14:00

Met zijn vraag legt Hans Cornelissens een nieuw fenomeen bloot: KPN die niet langer standaard in nieuwbouwhuizen een aansluiting verzorgt.

11-01-2015 11:00

Dirk Roozing mailt korzelig over de hoge courtage die de makelaar vraagt voor negen maanden vruchteloos proberen hun geërfde woning te verkopen.

11-01-2015 00:00

Was de Eindejaars ombuds-commercialquiz dan toch te gemakkelijk? Meer dan 5200 lezers stuurden via mail en post (ook ruim 1000) de slagzin in die aan de hand van fragmenten uit tv-reclame’s moest worden afgemaakt.

TEXEL - Om voor 1349 euro een fiets te verkopen wil Stella Fietsen wel vanuit Nunspeet naar Roel Terpstra in Den Hoorn op Texel komen. Maar als hij een jaar later belt voor de beloofde onderhoudsbeurt, stoot hij zijn neus.

25-01-2015 10:00

Het gehoorapparaat dat Henk Visser koopt, blijkt achteraf niet te voldoen. Spijtig en zonde van alle moeite. Maar als hij zijn geld terug wil, gebeurt dat niet, ondanks een gerechtelijk vonnis.

25-01-2015 00:00

Het gehoorapparaat dat Henk Visser koopt, blijkt achteraf niet te voldoen. Spijtig en zonde van alle moeite. Maar als hij zijn geld terug wil, gebeurt dat niet, ondanks een gerechtelijk vonnis.

23-01-2015 23:00

Lezers geven complimenten aan bedrijven:

18-01-2015 10:00

De leukste en voordeligste uitjes met de trein! Johan Weijdema ziet op de website van de Spoordeelwinkel een aanbieding voor een dagretour naar het Spoorwegmuseum. Het lijkt hem een leuk idee om na een vervelend bezoek aan het Wilhelmina kinderziekenhuis samen met zijn zoontje naar het Spoorwegmuseum te gaan.

17-01-2015 20:00

Piet en Elly de Kraker kopen in 2005 meubels waarover ze bij aflevering niet tevreden zijn. Ze accepteren een tegoedbon van €2500 die hun zoon een poos later grotendeels gebruikt.

17-01-2015 18:00

Hoe is te verklaren dat een goedwillende burger die in zijn recht staat (…) voortdurend wordt genegeerd? Ik ben ten einde raad.´

Ombudsman Column: Krijg nou wat?!
12-01-2015 12:21

Ondernemers kunnen zich van elkaar onderscheiden op het punt van klantvriendelijkheid. Waar de een bij een vervanging van een onderdeel of een reparatie denkt van ’daar pak ik mooi weer een paar euro’tjes mee’, daar maakt de ander een royaal gebaar: service van de zaak! Laat de knip maar dicht! Lezers weten zulke staaltjes klantenbinding te waarderen.

12-01-2015 09:46

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, daarom op deze plek toch maar even waarschuwen voor de jongste oplichterstruc van cybercriminelen: de nog openstaande verkeersboete.

11-01-2015 17:00

LEIDEN - Vier maanden moeten wachten en nog steeds geen betaling. Dat overkomt Irene Nieuwenhuijse wanneer zij een partij van tien boeken levert aan V&D.

Vijf complimenten van consumenten.

10-01-2015 10:00

Maakt het uit waar je je autoschade laat uitdeuken? Jazeker, weet nu ook Tine Rietveld.

10-01-2015 00:00

Wanneer Thea Vriend en haar man hun dwergpincher Stip uitlaten, springt er opeens een grote hond uit de bosjes. Haar man tilt Stip onmiddellijk op, maar het andere beest ziet niettemin kans zich vast te bijten in het fragiele achterpootje en laat niet meer los.

09-01-2015 15:00

Horecabedrijven moeten naast water uit een flesje ook kraanwater serveren. Dat vindt driekwart van de consumenten die deelnamen aan een grote enquête rond de Horecava die volgende week in de Rai in Amsterdam is.

Antoinette Vlieger Alledaagse juristerij

Ik ben een werkende moeder. Ons gezin draait daarom volledig op Bol, Appie en Zalando. Elke zondagavond stuur ik met een Belgisch biertje in de hand de bestellingen rond, die keurig op de stoep worden gezet. Briljant.


Stelling

Kom van die stoel af

Nederlanders zijn Europees Kampioen zitten. Geen ander Europees volk brengt gemiddeld zoveel uren per dag zittend door, zo blijkt uit een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau. Maar liefst 62 procent van de Nederlanders zit meer dan 5,5 uur per dag. Dis is niet iets om trots op te zijn want te veel zitten is slecht voor de gezondheid en het werkt bovendien sportblessures in de hand. Hoog tijd om hier wat aan te doen. Loop elk uur de trap op en af op kantoor, ga regelmatig water drinken. Kom van die stoel af!

Stelling
Het antwoord van...
Oogcentrum Noordholland
Rob Wouters
Oogarts
19-01-2015 14:35 Vraag & antwoord

Een tennisbal op je oog, opeens dubbelzien of last hebben van flitsen. Dat is even schrikken. Zonder goed zicht leveren immers de kleinste dingen problemen op. Wat is het beste in zulke gevallen, een paar dagen afwachten of meteen contact opnemen met een specialist? Oogarts Rob Wouters van Oogcentrum Noordholland raadt het laatste aan. Hij beantwoordt deze week drie vragen over spoed in de oogzorg.

 

Lees verder!