Gooi en Eemlander - ’Mr. Aloysius’ Paul Vlaming overleden
 

’Mr. Aloysius’ Paul Vlaming overleden

Door Redacteur De Gooi- en Eemlander - 5-3-2013, 17:22 (Update 5-3-2013, 17:22)

HILVERSUM - Paul Vlaming, de voormalige directeur van het Hilversumse St. Aloysius College, is afgelopen zondag totaal onverwacht overleden. Vlaming werd zestig jaar.

De Bussumer moest in 2008 noodgedwongen afscheid nemen van ’zijn’ mavo aan de Prins Bernhardstraat. Dat was drie jaar na de fusie met het Katholiek Lyceum in het Gooi (dat later opging in de stichting Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm) en negentien jaar na zijn aantreden als schoolhoofd.

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding

Stelling

Verdubbel straf voor mishandeling ouderen

Ouderen worden vaker bedreigd en mishandeld. Werd in 2008/2009 nog een op de tweehonderd 65-plussers geconfronteerd met geweld, vorig jaar was dat een op de honderd. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Concreet kregen in 2013 ruim 23 duizend ouderen met geweld te maken. De verdubbeling is zo verontrustend dat justitie hierop creatief moet reageren. Bijvoorbeeld door ook de straffen te verdubbelen. Wie een oudere slaat mag daar dan eens extra lang over nadenken.

Stelling
Het antwoord van...
Centrum Oosterwal
Michael Mooij
Fleboloog
24-11-2014 02:37 Vraag & antwoord

Pijn, zwelling en een gestuwd gevoel in de benen. Bruine verkleuringen op de huid, eczeem of zelfs een open been. De gevolgen van een trombose kunnen heftig zijn. Alle problemen die na een trombose aan een been ontstaan, worden samen een post-trombotisch syndroom genoemd. Fleboloog Michael Mooij van Centrum Oosterwal beantwoordt drie vragen over deze aandoening.

 

Lees verder!