Chaos in stationstunnel Hilversum

HILVERSUM - ,,Het is levensgevaarlijk’’, zegt een Hilversummer over de situatie dezer dagen in de stationstunnel. Elkaar tegemoet rijdende fietsers moeten elkaar over een soms wel heel smalle strook passeren, soms links, dan weer aan de rechterkant van de tunnel onder het Hilversumse station.

Door Redacteur De Gooi- en Eemlander - 20-6-2012, 14:10 (Update 20-6-2012, 14:10)

’Boosdoeners’ zijn monteurs die in opdracht van ProRail de tunnel
klaarstomen voor het langverwachte cameratoezicht. Onlangs gaf de plaatselijke politiek groen licht voor het eerste staaltje ’big brother’ in Hilversums openbaar gebied.

In de tunnel staan busjes van werklieden, die gebruik maken van een uit de kluiten gewassen hoogwerker. De camera’s moeten in elk geval voor Hilversum Alive losbarst operationeel zijn, is de afspraak.

De situatie wordt als tricky ervaren doordat fietsers met een behoorlijke vaart de tunnel in denderen, terwijl het daar nu juist erg smal wordt. Extra toezicht is volgens de politie niet geregeld. Wel grepen Hilversumse wijkagenten woensdagmiddag spontaan in toen ze zagen dat mensen door de afzettingen reden.



Reageren

Reageer op dit artikel

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding

Stelling

Liever zitplaats dan stiltecoupé

De Nederlandse Spoorwegen willen van een stiltecoupé ook een echte stiltecoupé maken. Omdat niet altijd even duidelijk is dat men zich in een stiltecoupé bevindt, gaat de NS pictogrammen op alle stoelen aanbrengen. „We merken uit klachten van reizigers dat het sommige reizigers nog wel eens ontgaat dat ze zich in een stiltezone bevinden. Het is vervelend voor andere reizigers als er dan toch gebeld en gekletst wordt”, zegt Jessica Sauren, klantenonderzoeker bij NS. Alsof overtreding van het ’stiltegebod’ het grootste probleem van de NS is. Zorg liever voor een zitplaats voor alle passagiers.

Stelling

Zorgvraag van de week
Irene Koomen-Botman
Kinderarts
Westfriesgasthuis
Thema van deze week: eetproblemen bij kinderen tot 10 jaar
Lees verder