sluiten
Inloggen
sluiten
vrijdag 12 maart 2010

Vechtpartijen op de Groest

  • Gepubliceerd op 07 februari 2010, 18:58
  • Laatst bijgewerkt op 07 februari 2010, 19:47
hilversum - 

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag de handen vol gehad aan vechtpartijen op de Groest. Meestal was er drank in het spel. Verschillende mensen werden aangehouden, maar die konden zondag weer naar huis. De politie deelde wel boetes uit. Oplopend tot vijfhonderd euro, onder andere wegens belediging van agenten.

Inloggen
Reacties
  • En Bakker?, veel gepraat maar weinig wol he, nu maar wachten dat er weer slachtoffers vallen, en dan net doen of je neus bloed.....doe er toch eens wat aan man, slappe hap allemaal!!!

    Geplaatst door Anton op 19:39 07-feb-2010
  • Als we ons nou eens net zo druk over het alcohol gebruik maken als over de softdrugs, dan gebeurde er misschien nog wat. (site gooi en eembode: stukje VVD over softdrugs)
    Gewoon na 24.00uur geen alcohol meer schenken, en dit dan ook voor alle gelegenheden in Hilversum. Maar zal niet gebeuren, want dat kost de horeca geld.

    Geplaatst door Jet04 op 19:46 07-feb-2010
  • Alleen wanneer de aktie's van die loser's ernstige gevolgen voor ze gaat krijgen, alleen dan zul je progressie boeken. Wanneer grijpt de politiek en justitie nu eens in?

    Geplaatst door Peter4u op 21:09 07-feb-2010
  • ben het helemaal met Jet eens, Softdrugs geeft lang niet zoveel overlast dan dronkenschap want dan gaan ze helemaal los. als men nou eens net zo streng zou zijn ,als ze bij softdrugs doen schiet het allemaal veel meer op. maar ja softdrugs gebruikers zijn relaxed en rustig dus makkelijker aan te pakken dan die losgeslagen bende.

    Geplaatst door wil overman op 21:29 07-feb-2010
  • Wat ben ik blij, dat mijn kinderen daar niet meer uitgaan zeg, wat een zooitje !!!

    Maar ja, hier geldt weer.........aanpakken en hogere straffen geven, want dat alternatieve straf gedoe blijkt nog steeds niet te helpen !!

    Lege gevangenissen ?
    Al moeten erbij gebouwd worden, bouwen dan die hap en volgooien !

    Geloof me dat het helpt !


    Geplaatst door V.d berg op 21:53 07-feb-2010
  • Ik lees telkens maar weer het meeroepen met de overheid in de reactie's! Nog eenmaal voor de goede orde, drank is niet de oorzaak. De oorzaak is de combinatie van alcohol gebruik en drugsgebruik, vraag maar na in de horeca of bij de politie. De jongeren die zich zo agressief gedragen in het uitgaansleven, zijn bijna allemaal onder invloed van alcohol en drugs.
    Het beste is om drugs in zijn geheel te verbieden, en kom niet aan met een jointje is onschuldig, want het is ondertussen bewezen dat soft drugs enorm schadelijk zijn. Maar de jeugd waar het hier om gaat, gebruikt nog amper soft drugs, die zitten onder veel zwaardere drugs dan de meeste van jullie denken.
    En juist die combinatie maakt dat ze zich onoverwinnelijk voelen en daardoor helemaal los gaan.

    Geplaatst door Ras Hilversumer op 23:20 07-feb-2010
  • Ik ben het niet met Jet04 eens. Na middernacht geen alcohol meer schenken lost wel het probleem op, maar dan leiden de goeden onder de kwaden, dus dat is wel heel erg kort door de bocht.

    Het antwoord ligt deels in een bestaand wetsartikel, namelijk dat een barkeeper een strafbaar feit pleegt als hij of zij alcohol schenkt aan iemand die in kennelijke staat is (lees: dronken of stevig aangeschoten).

    Geplaatst door Stephan2 op 00:29 08-feb-2010
  • de gevolgen van dat wangedrag is nog steeds de grootste grap. het is een gedrag wat langzaam erger wordt en waar schijnbaar geen ouder zich druk om maakt. in een buro halt geloof ik sinds de opzet niet. ik geloof ook in zwaarder straffen én de ouders erbij betrekken.

    Geplaatst door Frank op 07:07 08-feb-2010
  • @Peter4U: Er is in ieder geval ingegrepen en zwaar beboet, dus het begin is er gelukkig. Nu inderdaad alleen nog glashard doorzetten met het verhalen van de evt schade, zodat die puistjes voorlopig geen bier meer kunnen kopen.

    @Stephan2: En nu zijn die onschuldigen niet de pineut? En de barkeeper verantwoordelijk houden voor andermans gebrek aan zelfcontrole is een doekje voor het bloeden. Iemand die zich bezuipt blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Opsluiten dat tuig.

    @Ras Hilversummer: "want het is ondertussen bewezen dat soft drugs enorm schadelijk zijn". Schadelijkheid van softdrugs of aggressie door harddrugs zijn twee verschillende issues. En net als met alcohol geldt hier: niet de de stuff maar de gebruiker is de dader. Niemand dwingt die jongelui om te gebruiken.

    @Frank:Zolang ze jonger zijn dan 18 jaar zouden inderdaad die ouders (mede) op het matje moeten komen. Zodra ze ouder zijn mogen wat mij betreft die gasten een 'volwassen' straf krijgen. Iets met knieen en honkbalknuppels ofzo.

    Geplaatst door ScherpAlsPeper op 10:04 08-feb-2010
  • @Stephan2, natuurlijk is het dan zo dat de goede onder de kwade leiden, maar het is dan maar niet anders. Het is in het hele leven niet anders. Als het schorem niet meer zou stelen (waar en wat dan ook) betaalde de goede mensen veel minder voor alle producten en verzekeringen.
    Maar uitgaan op welke manier dan ook, is niet minder gezellig zonder alcohol.

    Geplaatst door Jet04 op 10:11 08-feb-2010
  • Is er tegenwoordig nog wel eens een weekend zonder vechtpartijen op de Groest dan?
    Boetes van oplopend tot wel 500 euro. Tjonge! Denkt u dat deze "jongens" dat zelf gaan betalen? Nee joh, hun geld gaat op aan drank en sigaretten. Die boetes betalen Pappa en Mamma wel! Daar voelen ze toch niks van! Sluit ze maar op, 3 dagen zonder bezoek. Hoezo mochten ze de volgende dag alweer naar huis? Wat leren ze daarvan? Wanneer mag de politie nu eens ECHT optreden? Met behulp van wapenstok bijvoorbeeld?

    Geplaatst door Een bezorgde moeder op 10:15 08-feb-2010
  • Mensen, mensen, het ligt niet aan softdrugs, alcohol. Maar aan ouders die hun kinderen geen normen en waarden meer meegeven. En als meneer Bakker in zou grijpen met harden hand, dan staan deze ouders het hardst schreeuwen dat het een politie staat wordt. Als er spraken is van waangedrag geen "BUREAU HALT " maar strafkamp, laten werken om de schade af te betalen. Die deze geintjes kosten.

    Geplaatst door Benno-de-Olifant op 10:24 08-feb-2010
  • Ik weet waar het aan ligt, maar dat willen jullie niet horen

    Geplaatst door normaal op 11:26 08-feb-2010
  • Ben het helemaal eens met de laatste schrijver je kan iedereen de schuld geven maar dat is maar makkelijk . Eeen flink pak slaag daar leren ze van als de ouders geen hand er meer in hebben is er geen andere keus!

    Geplaatst door matgree op 11:44 08-feb-2010
  • 3 maanden lang om 22:00 uur sluiten, maar dan niet alleen i Hilversum maar in het hele Gooi.

    Geplaatst door Zonbus op 13:22 08-feb-2010
  • Ere wie ere toekomt, Normaal. Zijn het de bontkraagjes dan kan het gewoon worden gezegd maar zijn het onze eigen dronken autochtone tokkies dan mag het worden gezegd. Volgens de politierapporten is het over het algemeen dronken schorriemorie waar ook wel ééns bontkraagje bij ziten. Dus je ziet het, ik noem het ook gewoon bij zijn naam maar je moet wel eerlijk blijven.

    Geplaatst door joop savaneta op 13:27 08-feb-2010
  • En ja hoor, er gaan nu al weer geruchten de wereld in,dat er iemand met een gummilat een pak rammel heeft gehad, terwijl de persoon geboeid zou zijn. Arme ziel

    Geplaatst door Fransz op 13:42 08-feb-2010
  • Arme ziel? Heb jij geen liefdesleven dan?
    :-)

    Geplaatst door ScherpAlsPeper op 14:32 08-feb-2010
  • Zit ik toch net een artikeltje te lezen over politiehonden in de Verrijzeniskerk....

    Zet ze eens wekelijks in op de Groest.
    Durf ik de weddenschap wel aan dat het met twee weken bekeken is.

    Nog nooit 'gesteld' door een Mechelaar....?
    Houden zo, is geen pretje.....

    Geplaatst door Heij op 15:47 08-feb-2010
  • Het is zo simpel. Opgepakt voor een vechtpartij en schuldig? Dan even afrekenen:
    *Boete voor mishandeling
    *Rekening politie
    *Rekening ziekenhuis voor slachtoffer
    *Rekening ambulance + broeders
    *Rekening schade aan ........
    M.a.w. iemand een klap uitdelen en je hebt €15.000 aan je broek. En dan doorpakken, loonbeslag enz. Als je weet dat je financieel zwaar gepakt wordt laat je het uit je hoofd!

    Geplaatst door Rogiervv op 16:43 08-feb-2010
  • Hee; dr was toch n Sus groep van voormalige schoffies ingesteld door onze heer Bakker:;of zaten die binnen omdat t te koud voor ze was?

    Geplaatst door ruudhil op 16:53 08-feb-2010
  • @Rogiervv: Sluit me volleddig bij je aan, met een kanttekening. Het wordt ouders verboden om deze schuld te betalen of ze vergoeden alle gemaakte kosten en volgen verplicht een opvoedingscursus (op eigen kosten) en dit wordt minimaal vijf jaar gemonitoord. Bij terugval / overtreding een boete van minimaal € 1000 max € 2.500 per dag te betalen door de amokmaker.

    Geplaatst door Bolybo op 01:19 09-feb-2010
  • ouders pak je ook aan vanwege de opvoeding en in de hand houden van hun kroost. zoals rogiervv al schreef laat je ze alles betalen. het is helaas alleen maar een droom die niet uitkomt. de overheid grijpt niet in, ze worden niet wakker en komen niet in actie. die kletsen alleen maar en bezuinigen op politie en justitie. aan de ene kant willen ze dat het stopt en aan de andere kant zorgen ze ervoor dat je het niet kan stoppen. geweldig, zo'n overheid. heb ik daarvoor gestemt?

    Geplaatst door Frank op 07:54 09-feb-2010
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

Vrouwendag is niet meer nodig (uitleg)
Poll
Eens (70%)
Oneens (30%)
Totaal aantal stemmen: 313
advertenties

Wandelen in Noord-Holland

Hier Hilversum!

Gemeenteraadsverkiezing

Bermbende

advertenties

Bedrijvengids Myoffice

Alle bedrijfsadressen
binnen Nederland online

Uw advertentie hier?

Bereik 75.000 unieke bezoekers per maand!

Adviseursvergelijk.nl

Plaats uw ervaring en win een gratis Iphone!