sluiten
Inloggen
sluiten
donderdag 02 september 2010

Alleen afhalen bij internetbedrijven

  • Gepubliceerd op 29 juli 2010, 15:46
  • Laatst bijgewerkt op 29 juli 2010, 15:55
huizen - 

Bedrijven die louter via internet producten verkopen mogen geen showroom hebben waar klanten produkten kunnen keuren. Dit heeft het gemeentebestuur vastgelegd in haar detailhandelnota.

Ondernemers mogen alleen een punt hebben de klanten goederen kunnen afhalen. De betaling zal ook digitaal moeten gebeuren. De gemeente wil op die manier regels stellen aan de sterk groeiende groep van ondernemingen die louter via internet verkoopt.
Inloggen
Reacties
  • In de volgende regel mis ik iets "Ondernemers mogen alleen een punt hebben de klanten goederen kunnen afhalen" weet u wat?

    Geplaatst door Blondepijl op 07:44 30-jul-2010
  • Is mierenneuken een specialiteit van die blondepijl? Zo ja, skip dan dit soort onnozele opmerkingen.

    Geplaatst door Mavadek op 11:36 30-jul-2010
  • Ik zou zeggen ga je gang.

    Geplaatst door Blondepijl op 12:17 30-jul-2010
  • "alleen een punt hebben WAAR de klanten goederen...."

    Wat heb ik gewonnen blondepijl??

    Is het nou mierenneuken of miereneuken??

    Ach lekker belangrijk... komkommertijd toch!

    Geplaatst door Michel op 14:36 30-jul-2010
  • Ik wist niet dat een gemeente dergelijke bedrijfseisen kan stellen. Sinds wanneer kan een gemeente bepalen hoe je een bedrijf moet runnen, wat wel en niet mag.

    Geplaatst door Frank op 17:51 30-jul-2010
  • Je hebt volkomen gelijk Frank. Er denkt iemand bij de Gemeente Huizen slim te zijn, maar het slaat allemaal nergens op. Een internetbedrijf laat jou even een winkel huren, electronica of zo, fuseert een week later, jij een mooi afscheid met gevulde envelop en taterata !

    Sinds wanneer probeert de Gemeente regels te stellen aan bedrijven,die via internet verkopen ? En wat te doen met winkeliers in Huizen, die er internet bij gaan doen ?

    Geplaatst door BertW op 18:27 30-jul-2010
  • Al heel wat dat die fossielen bij de gemeente Huizen weten wat internet is. Maar het is een wat merkwaardige eis die je aan ondernemers stelt, nou niet direct bevorderend voor de bedrijvigheid in het Urk van het Gooi. Want dat is waarschijnlijk de onderliggende reden, angst voor het nieuwe en het wereldse.

    Geplaatst door Roberto68 op 20:02 30-jul-2010
  • En toch heeft de gemente een punt.. je kan niet zo maar van je woning een winkel maken..stel dat in jou straat ineens om ieder huis een internetwinkeltje komt te zitten met ech allerlei diverse bedrijfssoorten.. Van lingerie, via sexshop, kinderspulletjes, tot aan telefoonshop en elextronicabedrijf..en allemaal stallen ze hun spullen in een mooie showroom met etalage uit.. dan woon je ineens in een winkelstraat., Bedrijven aan huis / zzp'rs zijn in dze tijd een gemengoed geworden en daar ben ik een groot voorstander van maar er zijn grenzen.. Verder vraag ik me af hoe het met de "winkeltijdenwet" van @BertW gaat..mag ik wel op zondag afhalen

    Geplaatst door Arnoud op 09:50 31-jul-2010
  • Je hebt helemaal gelijk Arnoud, maar ik geloof niet, dat de gemeente bang is voor woningen, die plotseling als afhaaladres of showroom gebruikt worden.

    Het gaat puur om een internetbedrijf, dat een showroom opent. Tja, en dat kan men niet tegenhouden, als men eerst de winkel start (mits de bestemming dit toestaat) en daarna het internetgebeuren.

    Wat die winkeltijden betreft; ik ben uit niet-religieuze overwegingen tegen zondagsopening. De Gemeente Huizen is ongetwijfeld fel tegen zondagsopening, maar heeft een andere invalshoek. Wel een goed punt van jou, trouwens.

    Geplaatst door BertW op 18:26 31-jul-2010
  • @BertW, dat van de sluitingstijden en geloof wist ik wel van je hoor, we hebben daar gewoon een ander standpunt over..
    ----
    Een winkel is wel een bedrijf, maar een bedrijf is niet perse een winkel..en dan heb je nog internet winkels.. het is voor de politiek bijna onmogelijk on voor deze nieuwe situatie duidelijke regelgeving te maken..en wat doe je met normale winkels met ook een webshop..

    Wat is precies de definitie van een winkel namelijk, ik weet het niet maar er past een gedachte bij van een etalage of showroom, een balie, een kassa, je kan er een produkt bekijken en daarna kopen.

    In mijn definitie van een Webwinkel is het internet de showroom, de balie en de kassa.

    Je zou er toe over kunnen gaan om ze te verplichten om het verkochte product naar de koper op te sturen maar dat loopt dan weer spaak met klanten die het perse op willen halen.

    Plaats je je als webwinkel in het grijze gebied van een echte winkel (showroom, balie, kassa) dan behoor je je ook aan de wetgeving hier omtrent te houden.

    Wat de gemeente huizen dus eigenlijk doet is gedeeltelijk het beschermen van de huidige middenstand tegen oneerlijke concurrentie.. alleen enige duidelijke vorm van communicatie over het hoe en waarom daar schiet het erg tekort

    Hebben we nog het kleine probleem dat je als huiseigenaar niet zo maar een winkel van je huis mag maken..

    Her lijkt dus een klein onderwerp met een klein probleempje maar schijn beriegt.. via de webwinkels kunnen heel wat regelementen omzeilt worden..

    Niet iets voor de lokale politiek dus.. maar voor landelijke normering..

    Geplaatst door Arnoud op 21:13 31-jul-2010
  • @Arnoud

    Eens wat betreft een landeljke regulering, wat niet weg neemt dat de Huizer gristen-maffia zeer veel moeite heeft met deze moderne frivoliteiten, en deze als bedreiging ziet. Ik start nog liever een onderneming in Palermo dan in Huizen, klinkt raar, maar is helaas waar. Daar weet je tenminste waar je aan toe bent, door die ratterige, achterlijke en christlijke cultuur in Huizen niet.

    Geplaatst door Roberto68 op 00:55 01-aug-2010
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

Festivals beveiligen is politietaak (uitleg)
Poll
Eens (37%)
Oneens (63%)
Totaal aantal stemmen: 335
advertenties
advertenties