sluiten
Inloggen
sluiten
zondag 01 augustus 2010

Wethouder Middelkoop: Soest kan toe met minder nieuwbouw

  • Gepubliceerd op 11 september 2009, 15:11
  • Laatst bijgewerkt op 11 september 2009, 15:43
soest - 

Soest schrapt in het aantal te bouwen woningen. Kan best, legt wethouder Teun Middelkoop uit.

,,We hebben een aantal locaties geschrapt omdat de bevolking dat wil. Dat gaat ten koste van het totaal aantal woningen dat we willen realiseren, maar die ruimte is er. De behoefte aan woningen is namelijk wat kleiner dan wat we feitelijk gaan bouwen. Dat komt omdat je bepaalde categorieën woningen nodig hebt, voor senioren, goedkope woningen, noem maar op. Dat komt nooit exact overeen met wat je kan realiseren, vandaar dat je het allemaal wat ruimer plant.''

Inloggen
Reacties
  • Tja logisch, er kwam een berg kritiek op deze bouwplannen voor hun bouwvrienden en de verkiezingen zijn in aantocht, dus even parkeren (ook een hekel punt straks bij de vWeede).

    Geplaatst door Lucien op 16:15 11-sep-2009
  • ,,We hebben een aantal locaties geschrapt omdat de bevolking dat wil. Dat gaat ten koste van het totaal aantal woningen dat we willen realiseren, maar die ruimte is er. De behoefte aan woningen is namelijk wat kleiner dan wat we feitelijk gaan bouwen. Dat komt omdat je bepaalde categorieën woningen nodig hebt, voor senioren, goedkope woningen, noem maar op. Dat komt nooit exact overeen met wat je kan realiseren, vandaar dat je het allemaal wat ruimer plant.''

    Wie oh wie kan dit lulverhaal volgen?
    Ik niet..
    of eigenlijk wel:
    we bouwen omdat de bouwboeren dat willen en daar leuk aan verdienen en ik ook... eeh.. oeps dat mag ik niet zeggen.
    Of het echt nodig is, daar hebben we eigenlijk niet goed over nagedacht voordat we iets riepen, zodat we nu zogenaamd aan de protesten tegemoet kunnen komen.
    Uuhhh...

    Geplaatst door verontruste soester op 23:36 11-sep-2009
  • Het wordt tijd dat de politiek eens op 1 lijn met het bedrijfsleven komt.
    Er is niemand van ons die zich fouten kan permiteren als de mensen in de politiek. Fout na fout en blunder na blunder......wij hoeven maar een fractie van die blunders te begaan en je staat op straat..... en let wel....ZONDER wachtgelden, extra regelingen, gouden handdrukken en.. vul maar aan......

    Geplaatst door Tommy op 00:20 12-sep-2009
  • ik ben het niet vaak met je eens, Tommy, maar nu dus wel!

    Geplaatst door verontruste soester op 00:54 12-sep-2009
  • Wat heerlijk toch, dat we richting verkiezingen gaan, de onzin stroomt de pennen, media en noem maar op weer uit.

    We worden nog steeds behandeld als achterlijk.

    Boeren, burgers en buitenlui, zo begon de revolutie in Rusland en Frankrijk, ik wacht met spanning af.

    Geplaatst door Koude Douche op 01:06 12-sep-2009
  • Hee Koude Douche, tijd niet gehoord, ...Maar je hebt wel gelijk met die revoluties...en met name dat we als achterlijk worden behandeld!

    Geplaatst door verontruste soester op 01:17 12-sep-2009
  • Het lijkt daar wel een een isralsche nederzetting. Uitgebreid moet er worden en de reden verzin je er later wel bij. Natuurlijke groei, culturele identiteit etc.

    wat niet wordt gezegd:
    -in Soesterberg komen ook al 1000 woningen. Zijn dat geen Soesters dan? waarom niet meenemen in de cijfers of is het dan te duidelijk dat Soesters geen konijnen zijn en je "natuurlijke" groei en dus "bouwen voor eigen aanwas" wel erg overdreven wordt?.
    -aan de bosstraat was iemand zo slim om bij verkoop van zijn weiland te bedingen te bedingen dat daar 20 jaar niet mocht worden gebouwd. Daar kon niemand omheen en die locatie viel dus sowieso af. Dat is de echte reden van de vermindering in gewenste aantallen.
    -De vastgoedmaatschappij achter de politieke partij van Middelkoop (te weten Koelewijn Beheer uit Bunschoten) heeft al eigen grondposities buiten de Bosstraat. Daar was dus niks te verdienen.

    Oftwel, hoe wordt je rijk in Nederland? Richt met je zakenparters (Koelewijn is ook fractievoorzitter) een partijtje op. Beloof bij de verkiezing allemaal zaken op te lossen waar de mensen last van hebben (ecoduct, moskee, verkeersopstopping). zodra je wethouder bent creeer je bouwmogelijkheden voor jezelf. Je trekt je terug en gaat lekker bouwen.

    Simpel he? en niemand heeft het door

    Geplaatst door Soesje op 09:09 12-sep-2009
  • Nou niemand?
    Hoe dan ook, er is nog tijd zat om dit allemaal aan de Soester duidelijk te maken, we beginnen op en vanaf de 17e, kom je ook?
    De reden voor de vWeede opleuking is al lang bekend, maar door dit College in October 2008 snel uit de discussie gehaald, want anders had deze Raad, die dit College natuurlijk dekt, voor grotere problemen komen te staan.
    Het gaat echt allemaal om de RONDWEG, de buitenbrink is al accoord (VVD en SOEST2002), dus hoe eerder een verkeerschaos bij de vWeede hoe groter de kans op protest, hoe sneller de oplossing voorhanden is: een Rondweg.
    Zijn er al percelen aangekocht langs de Lange Brinkweg?
    En door wie........?

    Geplaatst door Lucien op 14:44 12-sep-2009
  • Soesje wat je zegt is geen Smoesje. Dat weten wij ook al en in het gebied tussen Soest en Eeem is al aardig wat "warm" land opgekocht. Als je het wil weten, even Kadaster mailen, centjes betalen en je weet het. Als je nog meer wilt weten volg onze nationale vragensteller en maak met de WOB een vraag waar niemand omheen kan. De beantwoording kan alleen blijven wachten tot april 2010 en dan komt het antwoord van de Canarische eilanden.

    Geplaatst door bestuur.soest2010 op 15:47 12-sep-2009
  • Waarom die angst voor een Rondweg, iedereen vindt een ECODUCT toch véél belangrijker, dat schept banen, helpt jongere sneller aan een woning, haalt mensen met een bijstandsuitkering ,sneller uit de sores.
    Een konijn heeft gauw een hol gevonden, maar jonge en oude inwoners in Soest moeten jaren op de wachtlijst staan.
    Is dat beleid beter ??

    Geplaatst door landjepik op 16:50 12-sep-2009
  • In Soesterberg is zat ruimte voor dergelijke woningen, maar ja, dat is geen Soest blijkbaar meer.
    Nee, 3,0 miljoen op tafel ( minimaal, want er is nog geen extra parkeerplek begroot in de vWeede) om deze hoofdader dicht te krijgen, vervolgens de rest van de Soester aorta ook afsluiten en je hebt een grote by-pass nodig om de doorstroming weer op gang te brengen: de Rondweg, het paradepaardje van Soest2002.
    Hiermee kunnen hun bouwdoctoren weer de nodige bouwoperaties uitvoeren en injecties in hun eigen portemonnee realiseren. Zo'n diagnose is toch niet zo moeilijk te stellen?

    Geplaatst door Lucien op 21:07 12-sep-2009
  • Lucien.....je lult er aardig om heen.
    Noem nou eens 3 grote plekken in Soest , waar betaalbaar gebouwd kan worden voor onze jonge Soesters.
    En kom niet aan met Soesterberg of Vathorst, want dan ben je ze helemaal kwijt.
    Iedereen kan op zijn vingers natellen, dat die rondweg véél te duur is.
    Jullie paradepaardje, dat "ecoduct" kost Soest de kop. Puinruimen van het vorige college en om die ommezwaai te maken duurt nóg een paar jaar.
    Soest bestaat niet alleen uit natuurfreaken, maar uit nuchtere , weldenkende bewoners.

    Geplaatst door landjepik op 21:51 12-sep-2009
  • Het is inderdaad pijnlijk om steeds de waarheid onder ogen te moeten zien, ook het feit dat er helemaal geen grote bouwlocaties nodig zijn.
    Maar ik geef een paar suggesties:
    1. Bouw (let op Middelkoop!) een giga shopping wall in de hoek Dalweg/Beukenlaan, ik heb dat al eens eerder geopperd en D'66 is er nu mee aan de haal, maar dat geeft niet. Dán kan je echt concurreren met omliggende winkelcentra.
    Breng daar dat zwembad en deel Meander onder, naast een bioscoop, een theater, een hotel, IDEA/Biep met een Mc Donalds bovenop voor een prachtig uitzicht.
    Bouw (Middelkoop!) op de open gekomen plekken die goedkopere kleinere starterswoningen en seniorenflats.
    Om nog meer bouwruimte (Middelkoop!) te creëren, maak de Dalweg ondergronds met aansluiting op de parkeergarage onder de Shopping Wall en gebruik de ruimte bovengronds voor nog meer woningen.
    Soest krijgt dan eindelijk haar centrum, een stadshart, wat de buurtwinkelcentra verder autonoom laat voor de dagelijkse boodschappen met minder verkeer- en parkeerdruk.
    Tot slot nóg een locatie, n.l. langs de Verlengde Talmalaan richting Chalonhof, een prima in te passen Seniorenplan, wel even de grond daar schonen, maar daar heeft Middelkoop vast wel zijn relaties voor.
    Nu tevreden?


    Geplaatst door Lucien op 23:37 12-sep-2009
  • @ verontruste soester op 01:17 12-sep-2009: Dank voor je reactie.

    De PvdA aan de macht, smijt onzinnige miljoenen in de Gracht.

    Geplaatst door Koude Douche op 03:02 13-sep-2009
  • Ik neem aan dat Lucien een shopping MALL bedoelt ...
    Maar dat is onzin natuurlijk... ik andere teksten wordt er "geadverteerd" met het feit dat winkelcentra krimpen.... staat zelfs een stuk op de site van VVP daarover..... Dus wie gaat in een shopping mall dan die winkelruimtes huren? Kijk hoe lang de winkelpanden in bijv. Soest zuid leeg staan.

    En landje pik... helemaal eens met je ecoduct... daar hebben ook mensen het veld voor moeten ruimen......

    Ik ben zelf ook een natuurfreak, alleen meer op het gebied van brandstof en bitumen....(asfalt).......zie allemaal natuurprodukten.........

    Geplaatst door Tommy op 03:14 13-sep-2009
  • @ Verontruste soester... Zuidergracht? Dan ga ik ze namelijk ff opvissen......


    ps. Doe je ook Sinterklaas gedichten?


    Geplaatst door Tommy op 03:49 13-sep-2009
  • Lees ik het goed? is hier iemand (lucien?) die beweert dat het ecoduct Soest geld heeft gekost? Klopt helemaal niks van. typisch stemmingsmakerij. Ecoducten zijn van bovenlokaal belang en vaak lokaal ongewenst. Worden daarom door rijk en provincie volledig betaald. Enige probleem is dat je lokaal met de brokken zit (gedwongen verhuizing, tuin inleveren etc.).

    Andersom werkt het ook zo. Als een gemeente een winkelcentrum of rondweg aan wil leggen wat geen enkele regionaal belang dient dant betaald er ook niemand aan mee. De burgers van die gemeente krijgen die rekening nog heel lang in hun OZB opgediend. Lang nadat voormalig wethouder Middelkoop naar Zwitserland is gegaan...

    Geplaatst door Soesje op 10:06 13-sep-2009
  • Landjepik is de Ecoductmanie aan het verdedigen als zou het met Soester geld betaald zijn. Hij weet niet beter, net als Tommy en wil dat ook niet.
    Mijn Mall is het antwoord op de wens van o.m. de VVD die de detailhandelsnota heeft laten opstellen om de Soester in Soest te laten winkelen. Dát is het uitgangspunt geweest om de vWeede te gaan afsluiten en opleuken (nou ja, de achterliggende gedachte was en is nog steeds de Rondweg mensen, hou dat goed in de gaten!), dus dan denk ik met de VVD mee en stel dat als je de Soester in Soest wil houden, dat dan die Mall m.i. de enige oplossing is.
    Hoe wil je anders met Amersfoort, Utrecht, Baarn, zelfs Zeist concurreren?
    Met die 30 winkelpandjes aan de vWeede, waar ook nog eens 3 optieken, een drukker, een krant, een Apo en zo'n 5-tal verszaken zitten. Daar ga je toch niet naar toe om te WINKELEN?
    En dat moet minmimaal 3.000.000,- Euro kosten! Waar zijn we mee bezig??
    En wat nu het frappante is: er is niemand die ooit de Soester burger gevraagd heeft of hij/zij zelf dat wel ziet zitten.
    Als er ergens een referendum op zijn plaats zou zijn, dan is het hier wel. Maar nee hoor, dit authoritaire bestuur wil geen inmenging van de burger, hou ze dom, informeer ze na afloop, dan lopen ze wel weer vanzelf achter je aan.

    Geplaatst door Lucien op 13:54 13-sep-2009
  • @ tommy,
    volgens mij staan er twee losse opmerkingen in reactie van koude douche 3:02.
    Ik heb namelijk niets gezegd over de PvdA en miljoenen in de gracht, ik heb nix met de PvdA (zeker niet in Soest, want die zit ook in het bouwcollege) heb ook geen miljoen om in de Zuidergracht te gooien. En, nee ik doe geen Stklaas gedichten.
    Ik vind alleen maar dat elke gemeente gewoon moet doen waar 'ie goed in is en dat is in Soest groen en leefbaar wonen en niet funshoppen in stedelijke ambiance. Zet nou dat 'concurrentie-idee' eens uit jullie hoofd.

    Geplaatst door verontruste soester op 22:54 13-sep-2009
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

Orthodontist moet tandje bijzetten (uitleg)
Poll
Eens (92%)
Oneens (8%)
Totaal aantal stemmen: 53
advertenties

Examenklas 2010

Fotoalbum Examenfeest

Terrassentest 2010

advertenties