Gooi en Eemlander - Jeep Grand Cherokee: groot, groter, grootst
 

Jeep Grand Cherokee: groot, groter, grootst

27-4-2012, 10:46 (Update 27-4-2012, 10:46)

Alles aan de Jeep Grand Cherokee is groot. De grille, de wielen, de buitenspiegels, de stoelen, de interieurruimte en de bagageruimte lijken alsof ze onder een vergrootglas liggen. Om te kunnen instappen heb je nog net geen zetje van iemand anders nodig.

En als je dan eenmaal achter het forse stuurwiel zit, kijk je uit over een gigantische motorkap. Hieronder ligt een eveneens grote turbodieselmotor. Met zes cilinders en een inhoud van 3,0 liter. Dankzij het vermogen van 140 kW maakt de grootste Jeep van dit moment zijn indrukwekkende uiterlijk helemaal waar. Gewoon een kwestie van het gaspedaal intrappen en de vijftrapsautomaat doet de rest. In 8,2 seconden zit je vanuit stilstand op 100 km/uur. Best knap, want met een kentekengewicht van 2.247 kilogram (!) is de Jeep Grand Cherokee allesbehalve wegenbelastingvrij. Onderweg merk je dat wel; de koets helt een beetje over in de bochten.

Met deze auto moet je cruisen. Automaat in standje ‘D’, je favoriete muziekzender op en rechtdoor op de horizon af. Zoals in Amerika – zijn land van herkomst – zo fantastisch kan. Voor Nederland is het eigenlijk ‘too much’. Maar wel ontzettend lekker. De prijzen beginnen bij 69.990 euro.

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding
Stelling

Prijsstijging spits-treinkaartje slechte zaak

NS wil de treinkaartjes in de spits duurder maken. Voor een enkeltje kan de prijs dan maximaal 10 procent stijgen. De hogere prijzen moeten ervoor zorgen dat meer mensen buiten de spits reizen, zodat de passagiersstroom wordt uitgesmeerd over de hele dag. Een prijsstijging in de spits is een slechte zaak. Forensen hebben door het beleid van hun werkgever vaak geen andere keuze dan reizen in de spits en zouden daar niet voor gestraft moeten worden.

Stelling