Test: Nissan Leaf

HSPublicity

Nu de Nissan Leaf zo’n twee jaar op de markt is, is steeds duidelijker waar de elektrisch aangedreven gezinsauto het beste op zijn plaats is. Wij hebben ondervonden dat de auto ideaal is voor korte ritten in stedelijk gebied en beslist niet voor lange afstanden. Nu weten we ook waar hij écht tot zijn recht komt: op een eiland!

Op het Schotse eiland Islay – zo’n zeshonderd vierkante kilometer groot en met circa drieduizend bewoners – heeft men respect voor de natuur. Ook is het sowieso van belang dat men slim omgaat met de beschikbare, relatief dure energie. Nissan ziet dit eiland dus als een plaats waar de Leaf volledig tot zijn recht komt en nam ons mee om dat daar te ondervinden.

Op Islay is geen enkel stukje asfalt kaarsrecht en het wegdek is van matige kwaliteit. Dat betekent dat veel wordt gevraagd van het onderstel en het stuurgedrag van de auto. Er rijden veel terreinauto’s op het eiland, maar één ding is zeker: de Nissan Leaf houdt zich in elke situatie keurig staande. Hij laat zich heerlijk door het bochtige landschap dirigeren en hij komt nimmer vermogen tekort. Bovendien is zijn actieradius van zo’n 160 km meer dan voldoende.



Reageren

Reageer op dit artikel

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding

Stelling

Giro hoort niet in Nederland

De Giro d’ Italia is opnieuw neergestreken in Nederland. In ruil voor een miljoenendonatie rijden de renners drie dagen door Gelderland. De provincie die ons mooie streken zegt te leveren, maar dit is vooral een vreemde. Dat een wielerronde in het buitenland start zijn we de laatste jaren wel gewend. Maar de Tour de France laat de renners in ieder geval nog op de fiets naar Frankrijk rijden. De Giro en Nederland vergt een luchtbrug voor het peleton en alle volgers. En wie volgt? Gaan we straks starten in Qatar? De Giro heeft gewoon niets te zoeken in Nederland.

Stelling

Zorgvraag van de week
Geert Kuneman
Beddenspecialist
Borst Bedden
Thema van deze week: waterbedden en het lichaam
Lees verder