Test: Nissan Leaf

HSPublicity

Nu de Nissan Leaf zo’n twee jaar op de markt is, is steeds duidelijker waar de elektrisch aangedreven gezinsauto het beste op zijn plaats is. Wij hebben ondervonden dat de auto ideaal is voor korte ritten in stedelijk gebied en beslist niet voor lange afstanden. Nu weten we ook waar hij écht tot zijn recht komt: op een eiland!

Op het Schotse eiland Islay – zo’n zeshonderd vierkante kilometer groot en met circa drieduizend bewoners – heeft men respect voor de natuur. Ook is het sowieso van belang dat men slim omgaat met de beschikbare, relatief dure energie. Nissan ziet dit eiland dus als een plaats waar de Leaf volledig tot zijn recht komt en nam ons mee om dat daar te ondervinden.

Op Islay is geen enkel stukje asfalt kaarsrecht en het wegdek is van matige kwaliteit. Dat betekent dat veel wordt gevraagd van het onderstel en het stuurgedrag van de auto. Er rijden veel terreinauto’s op het eiland, maar één ding is zeker: de Nissan Leaf houdt zich in elke situatie keurig staande. Hij laat zich heerlijk door het bochtige landschap dirigeren en hij komt nimmer vermogen tekort. Bovendien is zijn actieradius van zo’n 160 km meer dan voldoende.



Reageren

Reageer op dit artikel

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding
Zoek een serieuze relatie in jouw omgeving








Stelling

Stop met verkiezingsbeloftes

Dat premier Mark Rutte enkele verkiezingsbeloftes heeft gebroken was ons allemaal niet ontgaan. Duizend euro voor werkend Nederland en geen cent naar de Grieken: het zijn beloftes die geen stand hebben gehouden. Met de verkiezingen in aantocht heeft de premier hier nu zijn excuses voor aangeboden. Het ’sorry’ van Rutte maakt duidelijk dat het geen zin heeft om dergelijke beloftes te doen. Ons coalitiestelsel levert slechts waterige compromissen op. Wie verkiezingsbeloftes doet in ons land is bij voorbaat al een leugenaar.

Stelling

Zorgvraag van de week
Ron Loef
Beddenspecialist
Borst Bedden
Thema van de week: bed bij ouderdom
Lees verder